قائم مقام شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری:
قائم مقام دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دو میلیارد ریال برای ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر تصویب شد.
کد خبر: ۱۱۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۸ 15 October 2015
تابناک بوشهر: محمد ابویی اردکانی دیروزعصر (چهارشنبه) در نشست بررسی طرح‎های دانش بنیان اظهار داشت: ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در پنج نقطه کشور تصویب شده است که بوشهر نیز یکی از این مناطق است.

وی به اهداف ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری اشاره کرد و افزود: بهره‎مندی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی از فناوری نوین و اجرای طرح‎های دانش‌بنیان را می‌توان به عنوان مهمترین اهداف دانست.

قائم مقام دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: وجود ذخایر و تاسیسات عظیم نفت و گاز و پتروشیمی و دریا از جمله ظرفیت‌های مهم استان است.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های استان بوشهر در زمینه توسعه علم و فناوری تاکید کرد و گفت: به‌منظور ایجاد زنجیره ارزش و توسعه اقتصادی باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.

ابویی اردکانی با اشاره به آغاز طرح مطالعاتی ایجاد طرح‎ها و برنامه‎های دانش بنیان در استان بوشهر بیان کرد: دو میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‌های منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر تصویب شده است.

قائم مقام دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: موقعیت و ظرفیت استان بوشهر فرصت بسیار خوبی برای توسعه طرح‎های علم و فناوری است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار