تابناک فارس با مختصر و مفید سازی سخنان نمایندگان استان فارس و ارائه آن در بسته خبری "وکیل نامه" امیدوار است که هم استانی های عزیز به شناخت و بصیرت هرچه بهتر از نمایندگان منتخبشان برسند و در انتخابات پیش رو با آگاهی هرچه تمام پای صندوق های رأی بروند ان شاء اله.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 19 October 2015
تابناک فارس با مختصر و مفید سازی سخنان نمایندگان استان فارس و ارائه آن در بسته خبری "وکیل نامه" امیدوار است که هم استانی های عزیز به شناخت و بصیرت هرچه بهتر از نمایندگان منتخبشان برسند و در انتخابات پیش رو با آگاهی هرچه تمام پای صندوق های رأی بروند ان شاء اله.

به گزارش تابناک فارس:نمایندگان فارس از ظلم هایی گفتند که بر استان فارس روا می شود و همچنین اظهارنظرهایی در سطح ملی و کشوری کردند و راهکار ارائه دادند.

هرچه مردم فارس بیشتر کمک می کنند،بودجه استان کمتر می شود!
جعفر قادری؛نماینده مردم شیراز با اشاره به جذب اعتبار پایین استان فارس نسبت به دیگر استان ها خواستار راه اندازی معاونت اقتصادی در استانداری فارس شد.وی با اشاره به مشارکت خوب مردم و خیران در حوزه های مختلف(مخصوصاً آموزش و پرورش و بهداشت) گفت:کمک های مردمی نباید بار اصلی بودجه را بر دوش بکشد بلکه باید مکملی برای بودجه دولتی باشد.حال آنکه در فارس به دلیل مشارکت خوب مردم بودجه دولتی کمی به استان اختصاص داده می شود.
قادری با بیان اینکه اجرای برجام نباید ما را از پیگیری اقتصاد مقاومتی غافل کند گفت:اقتصاد مقاومتی دانش بنیان است و بودجه های علمی باید صد در صد محقق شود و زمینه برای بازگشت نخبگانی که مهاجرت کرده اند فراهم گردد.
قادری در اظهار نظری اقتصادی گفت:دادن وام خودرو و کارت های اعتباری 10 میلیونی خرید کالا می تواند تا حدودی مشکلات بخش تولید را حل کند مسأله اصلی حل مشکلات اداری بخش تولید است؛ زیرا اگر هزینه تولید کاهش نیابد، تولید کننده هم نمی‌تواند قیمت را پایین بیاورد و شرایط رقابتی فراهم نمی‌شود.

فارس با دادن بیشترین مالیات بیشترین بیکار را دارد!
محمدرضا رضایی نماینده مردم جهرم:با وجود سهم بالایی که مردم فارس در پرداخت مالیات در کشور دارند این استان در بیکاری دارای رتبه نخست در کشور است و از نظر زیرساختی هیچ پیشرفتی نداشته است حتی نا در این استان چند کیلومتر بزرگراه نداریم.
وی با اشاره به منبع معیشت اصلی مردم فارس (کشاورزی) گفت:با توجه به خشکسالی های پیاپی چند سال اخیر کشاورزی باید به سمت علمی شدن پیش برود و در کنار آن جهت گیری اقتصاد استان از کشاورزی باید به سمت صنعت برود.رضایی گفت: قرار گرفتن جهرم بین دو شهر شیراز و بندرعباس یک مزیت نسبی است که باید قدر آن را دانست و از این فرصت استفاده کرد.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای این منظور مجوز منطقه ویژه اقتصادی و راه آهن جهرم ـ شیراز ـ بندرعباس و پتروشیمی این شهرستان را گرفته‌ایم و تمام این پروژه‌ها جزء پروژه‌های ملی است که در بودجه ردیف دارد و به زودی شاهد بهره برداری از آن‌ها خواهیم بود.


لاریجانی در جلسه برجام شاهکار کرد
نوذرشفیعی؛نماینده مردم رستم و ممسنی:
مجلس در زمینه برجام با عقلانیت برخورد کرد.شفیعی گفت:دکترلاریجانی به لحاظ مدیریتی در جلسه روزیکشنبه و سه شنبه شاهکار کرد و موضوعی که می توانست مورد اختلاف واقع شده و به هرج و مرج درمجلس منجر شود به گونه ای مدیریت شد که نتیجه معقول و منطقی حاصل شد.
وی افزود:رئیس مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی نفع خاصی درتصویب این طرح نداشتند و صرفا در چارچوب مصالح ملی کشور و صرف نظر از خط و خطوط سیاسی تصمیم گیری کرد
.

برجام می تواند تولید ملی را نابود کند
سید حسین ذوالانوار؛نماینده مردم شیراز گفت:باتوجه به اینکه دولت اکثر مسائل اقتصادی را با تحریم گره زده بود حالا که تحریم ها برداشته می شود باید شاهد رونق اقتصادی باشیم.وی با اشاره به رکود حاکم بر کشور و رشد شاخص های قتل و جرم گفت:اگر در دوران پساتحریم و پسابرجام با افزایش واردات کالاهای لوکس و مصرفی مواجه شویم و بخش خصوصی حمایت ملموس و چشمگیری را احساس نکند و تولید داخل نیز رونق نیابد، آنگاه می‌توان ادعا کرد برجام در اصطلاح در نقش یک اسب تروا ظاهر شده و اقتصاد ملی را با خطر نابودی مواجه خواهد کرد.
دولت اصرار به برگزاری انتخابات الکترونیکی نکند
ذوالانوار در خصوص برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی گفت:انتخابات الکترونیکی مزایایی دارد اما با توجه به مشکلات انتخابات نظام مهندسی که به صورت الکترونیکی برگزار شد مشخص است که هنوز زیرساخت ها برای برگزاری انتخابات الکترونیکی فراهم نیست و دولت نباید برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس خبرگان بصورت الکترونیکی اصرار ورزد.ذوالانوار همچنین به خطرات انتخابات الکترونیکی در بستر اینترنت اشاره کرد و گفت:به دلیل آماده نبودن شبکه اینترنت ملی انتخابات در بستر اینترنت بین المل انجام خواهد شد و این یعنی خطر حمله هکرها و رصد سرویس های جاسوسی.

بهسازی روستاهای خرامه، کوار و سروستان سریع تر اجرا شود

داریوش اسماعیلی؛نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار  خواستار تکمیل هر چه سریع تر طرح بهسازی روستاهای خرامه، کوار و سروستان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار