آیین تکریم و معارفه مسؤول بسیج دانشجویی واحد برادران و خواهران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با حضور رئیس دانشگاه، جانشین بسیج دانشجویی عمار استان بوشهر، معاونین دانشگاه و جمعی از کارکنان و دانشجویان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۱۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷ 19 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از خبرگزاری فارس، سروش حیدری سنگستانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بوشهر اظهار داشت: از زمان شروع فعالیت بسیج که با شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی ایران همراه بود تا به امروز که این نیروی مردمی به اوج بالندگی و صلابت رسیده است، همواره تفکر بسیجی پشتوانه و راهگشا بوده است.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشور‌ها که حتی مسلمان نیستند، فرهنگ بسیج و بسیجی جاری و نهادینه شده است، گفت: الگو و متد این کشور‌ها در این تفکر، از ایران اسلامی نشات گرفته است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه به جرأت می‌توان گفت آبرو، عزت، عظمت، توانمندی و اقتدار کشور به فرهنگ بسیجی گره خورده است، بیان کرد: همه ما مدیون ساختار بسیج هستیم اگر این ساختار نبود نمی‌توان متصور شد که چه واقعه‌ای برای آرمان‌های انقلاب و اسلام در کشور به وقوع می‌پیوست.

وی با بیان اینکه بسیجیان همواره در تمامی عرصه‌ها پیشقدم و پیش قراول بودند، متذکر شد: در تمام بحران‌ها چه در کشور و چه بیرون کشور، حتی برهه‌هایی که برخی از مسؤولین و مدیران از قافله عقب ماندند، نیرو‌های بسیج بودند که به عنوان اولین طیف و تفکر به آن ورود کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه دوران جنگ تحمیلی، مدافعین حرم، مدافعین امنیت، مدافعین سلامت تنها عرصه‌ای از حضور بسیجیان بود که نمایان شد، افزود: در اغتشاشات سال گذشته اگر جوانان بسیج دانشجویی نبود بی شک لطمه بزرگی به دانشگاه وارد می‌شد، اما به واسطه حضور بسیجیان پاک سرشت، خوش طینت که هرگز مسیر و هدف خود را گم نکرده و پشتوانه انقلاب و آرمان‌های آن بودند، کمترین حادثه در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شد.

حیدری سنگستانی با تأکید بر اینکه ساختار بسیج تنها در بحران‌ها و تنش‌ها کارآمد نبوده است، تشریح کرد: بسیج دانشجویی تاکنون به روز و سرآمد بوده و انتظار است تا بعد از این نیز این روند ادامه داشته باشد. در بحث تحول نرم افزاری، پیشرفت، توسعه، بسترسازی دانش بنیان و مواردی از این قبیل باید پیش بینی‌ها و آمادگی‌های لازم را با توجه به نیاز کشور انجام داشته باشد.

دبیر هیئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در پایان متذکر شد: حمایت از بسیج و تفکر بسیجی از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است و هیچ گونه خلل در امور مربوط به بسیج دانشجویی پذیرفته و قابل توجیه نیست.

محسن رزمی جانشین بسیج دانشجویی عمار استان بوشهر نیز در این جلسه با بیان اینکه دو مأموریت کلان برای بسیج دانشجویی وجود دارد، اظهار کرد: تربیت نیروی طراز انقلاب برای نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف و نیز حل چالش‌های اساسی نظام از رویکرد‌های ویژه بسیج دانشجویی است.

وی با بیان اینکه بسیج از بدو تأسیس در تمام چالش‌ها نظیر انتخابات، کرونا، جنگ تحمیلی، سیل، زلزله و ... حضور داشته است، عنوان کرد: بسیج دانشجویی به عنوان رکن مهمی از بسیج مستضعفین نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

جانشین بسیج دانشجویی عمار استان بوشهر تأکید کرد: خوشبختانه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با حمایت رئیس دانشگاه و دیگر مدیران این دانشگاه در انجام فعالیت‌ها و وظایف خوش درخشیده که نشان از اهتمام دانشجویان و نیز وجود تفکر وبسیجی و اعتماد به جوانان در تیم مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش فارس، آیین تکریم و معارفه مسؤول بسیج دانشجویی واحد برادران و خواهران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با حضور رئیس دانشگاه، جانشین بسیج دانشجویی عمار استان بوشهر، معاونین دانشگاه و جمعی از کارکنان و دانشجویان برگزار شد.

در این آئین از زحمات علی لریان و زهره راهوی به عنوان مسئول مسئول سابق بسیج دانشجویی واحد خواهران و برادران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر تقدیر و محمد امین غلامی فرد و کمال شنبه به عنوان مسئولین جدید بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار