کد خبر: ۱۱۲۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 20 August 2023

نسترن رهذار- مدیر روابط عمومی شرکت تولید نیروی برق رامین

بدون شک خاموشی های گسترده تابستان 1400تجربه مفیدی بود تا برنامه ریزی راهبردی و با افزایش رضایتمندی مردم همراه شود. در این میان نیروگاههای حرارتی با تأمین حدود 92درصد از برق کشور نقش موثری در این زمینه ایفا نموده اند. به تبع آن آسایش و رفاه کنونی را مرهون تلاش های شبانه روزی مجموعه کارکنان صنعت برق در نیروگاهها هستیم. موضوعی که تا پیش از این با برنامه ریزی قطع برق مشترکین در طول شبانه روز، اهمیت تولید برق را به شکل ملموسی برای همگان متوجه ساخت.

باید اشاره داشت که خاموشی مقطعی سنوات قبل متولیان امر در صنعت برق را برآن داشت تا با یک برنامه ریزی دقیق علاوه بر افزایش میزان تولید برق، علاوه بر خدمات رسانی به مردم در امر تولید صنایع مختلف کشور نیز تامین کننده برق پایدار باشند. مطابق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، در تابستان سال 1402، بیش از 93 درصد صنایع خرد و کلان حتی یک دقیقه خاموشی را تجربه نکردند و این موضوع از موفقیت های شاخص حوزه تولید بوده است. در کنار این مقوله، برنامه مدیریت مصرف برق نیز تدوین و عملیاتی شد تا دغدغه خاموشی مرتفع شود. 
در بررسی عمده ترین علل افزایش میزان تولید برق و پیشگیری از خاموشی ها می توان به موارد متعددی اشاره داشت. انجام بی‌وقفه فعالیت‌های تعمیراتی پیش از شروع پیک بار مصرف برق که جدیت و تلاش کارکنان بخش تولید بویژه در نیروگاهها محقق شد. نتیجه این تلاش ها به حداکثر رساندن ظرفیت واحدهای نیروگاهی و استمرار آمادگی مستمر واحدها  برای تولید برق پایدار بود. علاوه بر این اقدامات و فعالیت های پیش بینی شده در راستای رفع محدود تولید واحدهای نیروگاهی نیز در این موفقیت نقش بسزایی داشته است. ضمن این که بکارگیری از دانش بنیان ها و توان متخصصین داخلی در تولید قطعات و فعالیت های تعمیراتی از دیگر نقاط قوت بخش تولید بوده است.

اکنون که تقریباً به آخرین هفته های اوج مصرف برق می رسیم برگ زرینی در کارنامه واحدهای تولید برق به ثبت رسیده است. اطلاع رسانی گسترده در خصوص صرفه جویی برق و همراهی آحاد مردم نیز موجب شد تا خستگی را از تن کارکنان مجموعه تولید به در کند. بدون شک ترسیم چشم انداز و تقویت نقاط فعلی می تواند در افزایش عرضه برق در سال های آتی کمک شایانی نماید. علاوه بر این بهره برداری از واحدهای نیروگاهی جدید و افزایش ظرفیت تولید از مهم ترین برنامه هایی است که به تداوم نقش نیروگاهها در گذر موفق از پیک بار تابستان می انجامد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار