مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: برای کنترل کیفیت و سلامت آب شرب از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۸هزار مورد آزمون‌های سنجش کیفیت آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان انجام شد.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲ 20 August 2023

به گزارش تابناک قزوینو به نقل از مهر، داراب بیرنوندی با اشاره به اهمیت کنترل کیفیت و سلامت آب شرب، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۳۸ هزار مورد آزمون‌های گوناگون سنجش کیفیت آب آشامیدنی اعم از میکروبی، کلرسنجی و سایر آزمون‌های مربوطه در شهر‌ها و روستا‌های استان انجام شده که نشان از سلامت آب مورد استفاده مردم است.

وی در ادامه بیان کرد: آزمون‌های باکتریولوژی، کلرسنجی، کدورت سنجی، HPC و فلزات سنگین به طور مستمر از آب آشامیدنی مصرفی مردم انجام شده و سنجش جداگانه‌ای نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی صورت می‌گیرد که نتایج مشابهی داشته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اهمیت شستشوی مخازن را از موارد مهم بهداشت آب برشمرد و یادآور شد: بر اساس نتایج حاصل از طرح پایش در سال گذشته، تعداد ۴۰۰ باب مخزن آب نیز مورد شستشو و گندزدایی قرار گرفته است.

وی افزود: تأمین آب آشامیدنی با رعایت تمامی استاندارد‌های لازم صورت می‌گیرد و در این راستا گواهی‌نامه برنامه ایمنی آب در سه شهر قزوین، آبیک و الوند و ۲ مجتمع روستایی شهید رجایی و شهید الهیاری نیز اخذ شده است.

این مسئول گفت: مردم اقصی نقاط استان در شهر‌ها و روستا‌ها مطمئن باشند علاوه بر نظارت مستمر دستگاه‌های نظارتی بر کیفیت آب شرب، شرکت آبفای استان قزوین نیز با داشتن ۱۶ آزمایشگاه در سطح استان به طور مستمر و مدوام کیفیت آب شرب منابع، مخازن و شبکه‌های توزیع را با کمک همکاران خود مورد بررسی و نظارت قرار می‌دهد.

بیرنوندی در پایان اظهار کرد: سه باب آزمایشگاه آب آشامیدنی در استان دارای گواهی‌نامه استاندارد ۱۷۰۲۵ است و شرکت آبفای استان قزوین با داشتن بهترین تجهیزات و برخورداری از نیرو‌های متخصص، فرایند کنترل و پایش کیفی آب و فاضلاب را با دقت انجام می‌دهد که این کار منجر به دریافت و تمدید گواهی نامه ۱۷۰۲۵ از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شده است.

برچسب ها: قزوین ، کیفیت آب شرب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار