استاندار اصفهان گفت: برای انتخابات پیش رو طبق منویات مقام معظم رهبری چهار راهبرد مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت را دنبال خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۱۲۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰ 19 August 2023

استاندار اصفهان گفت: در حوزه انتخابات، از مدت‌ها قبل ستاد استانی انتخابات به ریاست معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری شکل گرفت و برنامه‌های این حوزه در مرحله اجرایی است.

سید‌رضا مرتضوی در جلسه شورای اداری استان اصفهان با اشاره به لزوم درنظرگیری راهبردهای مقام معظم رهبری در برگزاری انتخابات اظهار داشت: لازم است همه ما راهبردهای اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب را به عنوان رسم‌العین خود در برگزاری انتخابات قرار داده و تلاش کنیم با حمایت و پشتیبانی از ستاد انتخابات، یک انتخابات امن و سالم برگزار کنیم.

وی ادامه داد: امکانات لازم دستگاه‌های اجرایی باید دراختیار ستاد انتخابات قرار گرفته و در جهت حمایت از فرد یا جبهه خاص استفاده نشود، همچنین به منظور جلوگیری از ایجاد تنش، لازم است هماهنگی‌های کامل برای حضور و تصمیم‌گیری مدیران در شهرستان‌ها صورت گرفته و امیدآفرینی و خدمت‌رسانی در راستای افزایش مشارکت عمومی در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: در گام نخست با پیش ثبت‌نام بیش از سه هزار و ۵۷۱ نفر برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی مجلس همگان شگفت‌زده شدند، با این آمار شاهد افزایش بیش از ۱۸۰ درصدی ثبت‌نام نسبت به دوره گذشته هستیم.

مرتضوی گفت: در هفته دولت در سراسر استان بیش از ۴۰۰ طرح عمرانی با سرمایه‌گذاری بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان نیز گفت: انتخابات باید در امنیت کامل و با مشارکت بالا برگزار شود.

محمدرضا جان نثاری در نشست شورای اداری استان با اشاره به اینکه نباید به گونه ای رفتار شود که سلامت انتخابات زیر سوال رود، گفت: تبعیت همه جانبه از قانون و شفافیت انتخابات در هر مرحله برای مردم با کمک رسانه ها، به سلامت انتخابات کمک می کند.

وی به گفتمان کشور که بر پایه مردم سالاری دینی است، اشاره کرد و گفت: بر اساس این گفتمان، همه باید تلاش کنند تا انتخابات با حضور حداکثری برگزار شود.

جان نثاری با بیان اینکه یکی از راهکارهای افزایش مشارکت، ایجاد انگیزه و امید در بین مردم است، گفت: مسوولان اجرایی می توانند با تلاش برای کاهش دغدغه ها و مشکلات مردم، موجب ایجاد رضایت و امید در جامعه شوند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان گفت: در این دوره از انتخابات، در مرحله پیش ثبت نام، سه هزار و ۵۷۱ نفر ثبت نام کردند که نسبت به دوره گذشته، افزایش حدود سه برابری داشته است.

در ادامه او به ارائه آماری از پیش ثبت‌نام انتخابات در استان اصفهان نیز اشاره کرد و گفت:  ۳ هزار و ۵۷۱ نفر در استان پیش ثبت‌نام کردند که نسبت به ثبت‌نام دوره قبل 5/187 درصد افزایش داشته این در حالی است که حوزه‌های انتخابیه کاشان و آران و بیدگل ۲۶۶ درصد، نائین و خور و بیابانک ۲۶۵ درصد، اردستان ۲۴۵ درصد، اصفهان ۲۴۲ درصد و شاهین‌شهر و میمه ۲۲۹ درصد افزایش ثبت‌نام داشته‌اند.

جان‌نثاری عنوان کرد: ۸۵ درصد از ثبت‌نامی‌های استان آقایان و ۱۵ درصد بانوان بودند که ۷۱ درصد آن‌ها زیر ۵٠ سال و ۲۹ درصد بالای ۵٠ سال داشتند، همچنین ۶۸ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۵ درصد دکتری، ۱۲ درصد لیسانس و ۵ درصد دارای تحصیلات حوزوی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار