یکی از جدیدترین حواشی مطرح شده موضوع پروازی بودن رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد است که مستقلاً این سوژه پیگیری شد.
کد خبر: ۱۱۲۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۴ 22 August 2023

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از مشکلات همیشگی در این استان چالش‌های مدیریتی است که بخشی از این چالش‌ها مربوط به خود مدیران است و بخشی هم مربوط به حواشی است که از حوزه‌های دیگر برای مدیران ایجاد می‌شود. یکی از مدیران که در بدو ورود خود با چالش‌هایی از بیرون خصوصا رسانه و فضای مجازی مواجه بود، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد است.
یکی از خبرنگاران استان تلاش کرده واقعیات پیرامون این مدیر را در محدوده کاری وی مورد بررسی قرار دهد که بخش‌های از این گزارش در تابناک کهگیلویه و بویراحمد منتشر می‌شود.
در این گزارش آمده است: جهانگیر شاهینی که به تازگی سکان سازمان حیاتی مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد را به عهده گرفته است از یک سو به عنوان یک فرمانده جوان و پرانرژی تحت آزمون است و از سوی دیگر با حاشیه‌های بی‌امان مدیریت در این استان روبه‌روست؛ چالش این مدیر البته با مدیران کم تحرک و بیخیال این استان نیز کمتر از سایر موارد نیست.
کوچک بودن استان، تعداد بیشمار سایت‌های خبری و ذائقه حاشیه پسندی عمومی این دیار عملا با روحیه مرد شماره یک بودجه کهگیلویه و بویراحمد سازگار نیست؛ روحیه‌ای که بیشتر، کار را برای مدیر روابط عمومی او سخت‌تر می‌کند تا بتواند از طرفی به کمک قدرت ارتباطاتش در بین اهالی رسانه این حواشی را به حداقل برساند و از سوی دیگر به حواشی و ابهامات مطرح شده پاسخی مناسب و به موقع دهد.
کاری که اگر انجام نشود، ناخواسته مدیر تازه‌نفس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و تیم بودجه این استان را اسیر حاشیه‌ها و مسائل کم‌اهمیتی می‌کند که دست کم، توان و انگیزه مدیران این حوزه را خواهد گرفت.
یکی از جدیدترین حواشی مطرح شده موضوع پروازی بودن رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد است که مستقلاً این سوژه پیگیری شد.
یکی از کارمندان سازمان گفت که با آمدن آقای شاهینی من به عنوان یک کارشناس قدیمی و دارای گرایش فکری غیرهمسو با تیم جدید، انتظاری از آن‌ها ندارم، اما باید انصاف داشت و واقعیت را بگوییم؛ آقای شاهینی در این ۴ ماه کمتر روزی بوده که حتی عصر‌ها و شب‌ها هم در محل کارش حاضر نباشد.
او گفت که موضوع پروازی بودن آقای شاهینی صحت ندارد و خانواده او در تهران زندگی نمی‌کنند.
یکی دیگر از کارمندان سازمان مدیریت گفت: در ابتدای مسئولیت آقای شاهینی، خانواده او در تهران منتظر اتمام مدرسه فرزندان بودند و طرح پروازی بودن او بر این اساس مطرح شد، اما چون در آخر فصل مدارس بود و آقای دکتر فرزند محصل داشتند، با تعطیلی مدارس به طور کامل از تهران تسویه کرده و به استان آمده‌اند و مثل سایر خانواده‌ها آخر هفته یا شاید وقت‌های دیگر تعطیلات به والدین خود سر میزنند وخود ایشان حتی در تعطیلات هم به بازدید پروژه‌ها می‌روند و واقعا وقت می‌گذارند.
وی گفت: از ۱۵ اردیبهشت ماه، خانه آقای شاهینی در تهران تخلیه و تحویل داده شد و از آن زمان دیگر در تهران ساکن نیستند.
حال با روشن شدن این موضوع و کذب بودن این ادعا باید پرونده پروازی بودن رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد را بست و او را برای عملی کردن طرح و برنامه‌هایی که اخیرا برای توسعه این استان از آن‌ها سخن گفت، یاری کنیم.
البته آقای شاهینی قطعا می‌داند که فرصت‌ها محدود است و باید با همراهی رسانه‌ها و عملیاتی کردن برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای، رفته رفته از فضای تئوری فاصله گرفت تا این رویکرد مدیریتی جدید در کف جامعه ملموس و قابل رصد شود.
او قطعا می‌داند که همراهی رسانه‌ها و پرهیز از حواشی اصطکاکی در مسیر مدیریت او هرگز با میدان دادن به یکه‌تازی و منافع زودگذر نماینده‌ها و سیاسیون همخوانی ندارد.
آقای شاهینی به خوبی باید کلاس کار یک فرمانده را در میدان پول و بودجه داشته باشد و «موتور خاموش» برخی مدیران این استان را برای کار و تحرک روشن کند و از طرفی هم بتواند یک هماهنگی و انسجام در بین مدیران «موتور روشن» ایجاد کند که نتیجه آن تغییر در چهره این استان باشد.
درست است که کار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همان‌گونه که از اسمش پیداست در حوزه اجرا و کار عمرانی و عملیاتی نیست، اما همه می‌دانند که سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت شاکله هر اقدامی است و اکنون وقت «عمل» است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار