در جلسه شورای معاونین شهرداری مطرح شد:
دکتر حمید لطف اللهیان در اولین جلسه شورای معاونین شهرداری اظهار کرد: هدف از برگزاری جلسات شورای معاونین، بررسی و جمع بندی کلیه پیشنهادات و برنامه های مطروحه از سوی مدیران و معاونین شهرداری و پیشبرد این برنامه ها در راستای اهداف و سیاست گزاری های کلی مجموعه شهرداری اردبیل می باشد.
کد خبر: ۱۱۲۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ 15 October 2015

شهردار اردبیل معاونین و مدیران مجموعه شهرداری را به حرکت در مسیر تحقق اهداف توسعه اجتماعی، فرهنگی و کارهای زیربنایی شهر فراخواند.

حرکت در مسیر تحقق اهداف توسعه اجتماعی و كارهای زیربنایی/

به گزارش تابناک اردبیل، دکتر حمید لطف اللهیان در اولین جلسه شورای معاونین شهرداری پس از انتخاب وی به عنوان شهردار اردبیل؛ که در محل اتاق جلسات شهردار برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: هدف از برگزاری جلسات شورای معاونین، بررسی و جمع بندی کلیه پیشنهادات و برنامه های مطروحه از سوی مدیران و معاونین شهرداری و پیشبرد این برنامه ها در راستای اهداف و سیاست گزاری های کلی مجموعه شهرداری اردبیل می باشد.

وی ضرورت انجام یک سری اقدامات اساسی و پایه از سوی شهرداری اردبیل را خاطرنشان کرد و گفت: علاوه بر اتخاذ تصمیماتی مبنی بر به سرانجام رساندن طرح های زیربنایی در سطح شهر، به توسعه و انجام کارهای بیشتری از جنس فرهنگی و اجتماعی در اداره امور این شهر مصمم هستیم.

لطف اللهیان با اشاره به شکل گیری شهرداری ها بر پایه اقدامات صرفا خدماتی در ایران، تصریح کرد: معتقدم اگر خدمات ارائه شده از سوی شهرداری تؤام با نگاه فرهنگی و توسعه اجتماعی باشد؛ به یقین مقبولیت کارهای عمرانی نیز افزایش خواهد یافت.

"احداث تفکر" بر احداث راه و ساختمان ارجحیت دارد

شهردار اردبیل در ادامه سخنان خود با ارجح دانستن "احداث تفکر" بر احداث طرح های مختلف روبنایی در امورات شهر، افزود: هرچند لازمه فعالیت در شهرداری ها انجام کارهای عمرانی می باشد، اما کارهای عمرانی بایستی پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد و اگر توسعه عمرانی با نگاه توسعه اجتماعی همراه نباشد نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

حرکت در مسیر تحقق اهداف توسعه اجتماعی و كارهای زیربنایی/

وی تأکید کرد: اگر شهروندان یک شهر هم به لحاظ فرهنگی و هم به لحاظ جسمانی سالم باشند کارهای عمرانی و خدماتی هم در آن شهر جوابگو خواهد بود، بنابراین شهرداری را باید به سمتی سوق دهیم که با اهمیت بخشی به حوزه سلامت عمومی، به نهادی با پایه فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود.

لطف اللهیان حرکت در سمت و سوی توسعه اجتماعی شهر را معیاری برای انتخاب مدیران و معاونین شهرداری عنوان کرد و گفت: دغدغه افراد منتخب برای پست های مدیریتی در مجموعه شهرداری اردبیل خدمت به شهر و شهروندان بوده و تخصص، تجربه و پاکدستی آنان نشانگر حسن نیت این همکاران در قبال مسائل شهر و شهروندان می باشد.

این مسوول انجام یک سری اصلاحات زیربنایی و پایه ایی در شهرداری اردبیل را از اولویت برنامه های خود بیان کرد و افزود: در این سه ماه گذشته از زمان قبول مسوولیتم در سمت شهردار اردبیل سعی کردم سیستم را از هرگونه حاشیه به دور نگه دارم و در راستای مستحکم تر کردن جایگاه و پایگاه شهرداری گام بردارم.

تلاش برای رفع مشکلات طرح های عمرانی و مشارکتی/

شورابیل در آستانه تحولی بزرگ

لطف اللهیان انجام اقداماتی در جهت رفع مشکلات پیش روی برخی طرح های عمرانی و مشارکتی شهرداری و نتایج مثبت آن را از دیگر فعالیت های صورت گرفته در مجموعه شهرداری اردبیل در مدت زمان سه ماه گذشته بیان کرد و افزود: هرچند هنوز برخی دغدغه ها در ارتباط با نیروی انسانی و منابع درآمدی شهرداری پابرجاست، اما با اعمال تدابیر لازم و تلاش همکاران توانستیم مجموعه شهرداری را به مرحله پایداری و ثبات برسانیم.

حرکت در مسیر تحقق اهداف توسعه اجتماعی و كارهای زیربنایی/

وی با اذعان به نهایی شدن طرح تعریض پل نادری(هوایی) و طرح پل ایستگاه سرعین، اظهار کرد: پروژه تعریض پل هوایی نادری در آستانه انتخاب پیمانکار بوده، پل ایستگاه سرعین–میدان قدس نیز در مرحله تعیین مشارکت کننده می باشد و جلساتی نیز به منظور عملیاتی کردن اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهرک نیایش برگزار کرده ایم.

شهردار اردبیل از عملیاتی شدن طرح های بی سابقه در مجتمع گردشگری دریاچه شورابیل خبر داد و اظهار کرد: در جلساتی که در ارتباط با منطقه گردشگری شورابیل برگزار گردیده، تصمیمات بسیار منطقی اتخاذ شده که هم اکنون نیز کارهای بسیار مهمی در ارتباط با این دریاچه در حال شکل گیری است.

این مسوول متذکر شد: اگر اقدامات در حال انجام در دریاچه شورابیل به نتیجه برسد تأثیر شگرفی در بخش های مختلف این دریاچه از جمله رینگ دور دریاچه، کمپ، پارکینگ، نحوه مدیریت و ساختار کلی دریاچه ایجاد خواهد شد.

ارتقاء جایگاه مدیریت منطقه نمونه گردشگری شورابیل/

پیشنهاد تبدیل سازمان بهسازی و نوسازی به شهرداری منطقه بافت تاریخی اردبیل

شهردار اردبیل افزایش و ارتقاء جایگاه مدیریت منطقه نمونه گردشگری دریاچه شورابیل با افزایش اختیارات مدیر این منطقه را از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در راستای توسعه هرچه کیفی تر و سریع تر این منطقه عنوان کرد و گفت: با تفکیک کلیه مسایل سرمایه گذاری، عمرانی، شهرسازی و مالی مربوط به مدیریت منطقه گردشگری شورابیل، این منطقه در اصل از لحاظ سطح اختیارات به پنجمین منطقه شهرداری اردبیل تبدیل خواهد شد.

حرکت در مسیر تحقق اهداف توسعه اجتماعی و كارهای زیربنایی/

لطف اللهیان ادامه داد: سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اردبیل نیز این ظرفیت را داراست که با ایجاد یک سری تغییرات در حوزه مسایل مالی، شهرسازی و عمرانی این سازمان، بتواند به عنوان شهرداری منطقه بافت تاریخی اردبیل عملکرد داشته باشد.

وی وسعت بافت تاریخی شهر اردبیل را 92 هکتار بیان کرد و افزود: تبدیل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اردبیل به شهرداری منطقه بافت تاریخی می تواند به لحاظ ساختاری در مباحثی نظیر تراکم، طرح تفصیلی، بازگشایی، رفع مشکل ارتفاع در منطقه و ... تأثیر بسزایی داشته باشد.

لطف اللهیان بافت تاریخی را اصالت و هویت شهر اردبیل دانست و تأکید کرد: با وجود اکثر آثار تاریخی شهر و از جمله اثر جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در داخل این بافت، وضعیت موجود بافت تاریخی شهر در شأن این بافت نیست و درصدد هستیم با نگاه مثبت به بافت تاریخی این بافت را به جایگاه ارزشمند خود برسانیم.

وی بافت تاریخی اردبیل را از جمله معدود بافت های تاریخی پویا و زنده مانده در بین شهرهای ایران عنوان کرد و گفت: اگر اقدامی در راستای بهبود وضعیت این بافت در اردبیل صورت نگیرد بعید نیست که سرنوشت این بافت نیز به سرنوشت بافت تاریخی سایر شهرها تبدیل شود که به ترک بافت از سوی ساکنین اصلی و بومیان آن بافت منجر گردد.

تبدیل شهرنشین به شهروند گامی در جهت ارتقای شاخص های زندگی در شهر

شهردار اردبیل در ادامه سخنان خود در جلسه شورای معاونین شهرداری با تأکید بر لزوم اتخاذ تصمیماتی مبنی بر ارائه برنامه ها و آموزش های لازم جهت تبدیل آن بخش از ساکنین شهر به شهروند؛ که اصطلاحاً شهرنشین خوانده می شوند، اظهار کرد: این اقدام در صورت نتیجه بخش بودن می تواند شاخص های کیفیت زندگی در شهر را ارتقاء بخشد.

لطف اللهیان اصل احترام به مردم، صیانت از حقوق متقابل شهر، شهروندان و کارکنان شهرداری و همچنین کاهش درصد خطا و اشتباه در انجام امورات محوله به مدیران را از جمله انتظارات و برنامه های خود در ارتباط با نحوه مدیریت و عملکرد مدیران مجموعه شهرداری اردبیل بیان کرد.

حرکت در مسیر تحقق اهداف توسعه اجتماعی و كارهای زیربنایی/

همچنین در این جلسه با بیان نقطه نظرات کلیه اعضای شورای معاونین، در خصوص نحوه سیاست گزاری های کلان و سطوح تصمیم گیری در مجموعه شهرداری اردبیل و تفویض اختیارات لازم به سطوح مختلف مدیریتی و اجرایی مشورت و تصمیم گیری شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار