وزیر صمت:
وزیر صمت گفت: برنامه‌های گسترده‌ای برای تأمین برق و آب وجود دارد که در دست اجرا است.
کد خبر: ۱۱۲۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳ 26 August 2023

اجرای برنامه‌های گسترده برای تأمین برق و آب مناطق محروم/ هدف اصلی شکل گیری صنایع استان کرمانشاه صادرات استبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، ظهر امروز چهار شهریور ماه عباس علی ابادی در بازدید از پروژه‌های استان کرمانشاه اظهار کرد: اگر می‌خواهید که از قرآن هدایت بگیرید باید متقی باشید و در قرآن کریم به چند نوع عنصر از جمله آب و آهن اشاره شده‌ است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۰ سال است که سال را با یک عنوان اقتصادی نامگذاری می‌کند امسال نیز فرمودند «رشد تولید مهار تورم» لذا ما همه باید متعهد به تولید باشیم.

وزیر صمت تصریح کرد: وزارت صمت وزارت تولید است، اگر می‌گوییم صنعت، معدن و تجارت یعنی تجارتی را دوست داریم که صادر کننده مزیت‌ها و تولیداتی که مبتنی بر مزیت‌های نسبی ما است باشد.

وی ادامه داد: رویکرد ما در این دوره بدون تردید حمایت از تولیدکنندگان است از تولیدی که خلق ثروت می‌کند، تولیدی که درآمد ارزی دارد و تولیدی که کیفیت دارد حمایت می‌کنیم. 

علی آبادی بیان کرد: نکته‌ای که بسیار در تولید حائز اهمیت است بهره‌وری است و برق و انرژی از جمله امتیازات عظیم ما است.

وی اذعان کرد: روزانه حدود یک میلیارد کیلو وات ساعت برق تقسیم می‌کنیم که می‌توانیم روزی سه میلیارد وات ساعت برق نیز تولید کنیم و حداکثر نیاز کشور ۳۵۰ هزار میلیارد کیلو وات ساعت برق است.

این مسئول ابراز کرد: اما در ساعاتی از شبانه روز و در همین ایامی که سپری می‌کنیم دچار ناترازی می‌شویم چون مصرفمان فوق‌العاده بالا است.

وی عنوان کرد: یکی از مصرف کنندگان بی رویه صنعتگران و مردم هستند و بهره‌وری را مورد توجه قرار نداده‌ایم بنابرین باید بهره‌وری را افزایش دهیم.

علی آبادی گفت: ما باید به سمت ارزش افزوده بالاتر و زنجیره ارزش افزوده حرکت کنیم یعنی فولاد را تولید نکنیم بلکه فولاد را به کالاهایی با قیمت بالاتر تبدیل کنیم‌.

وی تأکید کرد: واردات زمانی خوب است که به عنوان یک عملگر برای تنظیم بازار باشد و صادرات نیز به همان دلیل حائز اهمیت است یعنی بعد از این که ما نیازمان را تأمین کردیم باید بتوانیم مازاد بر نیاز را صادر کنیم تا کسریات تأمین شود.

وی خاطر نشان کرد: در موضوع تامین برق و آب برنامه‌های بسیار گسترده‌ای در نظر داریم که تأمین آب را به استان‌های محروم و مرزی شرقی کشور اولویت داده‌ایم که در حال حاضر چهار پروژه عظیم در دست اجرا است.

این مقام مسئول ابراز کرد: در زمینه برق نیز برنامه‌های خوبی مد نظر است و یکی از کارهای خوب که در این پروژه مشاهده کرده‌ایم و هنوز راه اندازی نشده است، تولید برق از گرمای اطراف است که از گرمای اطراف محیط صنایع، سهمی از برق مورد نیاز تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: در این مدت از صنایعی که توسط وزارت صمت در استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری شده و در دست اجرا است بازدید کرده‌ام و امید است که به زودی به بهره‌برداری برسند.

علی آبادی افزود: از صنایعی که توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است بازدید کرده‌ام و باعث خرسندی است که شاهد این هستم که در استان کرمانشاه صنایعی در حال شکل‌گیری است و مقصد اصلیشان صادرات است.

انتهای پیام/ز

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار