نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه برخی از باشگاه‌ها (پرسپولیس، سپاهان و فولاد خوزستان) درخواست بالا رفتن سقف‌ بودجه را دارند، با توجه به اینکه مثلا استقلال نمی‌تواند از این قانون استفاده کند، قابلیت اصلاح دارد گفت: ببینید هفته چهارم هستیم. در رعایت سقف بودجه جا دارد از همه مسئولان وزیر ورزش و مهدی تاج که حمایت تمام قد داشتند تشکر کنم.
کد خبر: ۱۱۲۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰ 29 August 2023
منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال اعلام کرد که با پیشنهاد ارائه شده برای افزایش قانون سقف بودجه موافقت نشد.
 
منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال و رییس کمیته مسابقات فوتبال گفت: واقعا حیف است که بازی‌ها بدون تماشاگر انجام شود. کشورهای عربی منطقه برای حضور تماشاگر چقدر سرمایه‌گذاری می‌کنند. واقعیت این است که فوتبال بدون تماشاگر بی‌معنی است. همه باید کمک کنند. در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و همه تیم‌ها به لحاظ اقتصادی ضرر می‌کنند. بحث بلیت فروشی و مسائل دیگر مطرح است. یکسری مشکلات مانند بحث مرمت ورزشگاه آزادی مطرح است ولی به نظر من همین امروز هم می‌شد با ظرفیت کم کارهایی کرد اما تصمیم‌گیرها در مجموعه و نهادهای مختلف باید به جمع بندی برسند و شاید آنها مسائلی می‌بینند که من نمی‌بینیم.
 

افزایش سقف بودجه تصویب نشد

 
نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه برخی از باشگاه‌ها (پرسپولیس، سپاهان و فولاد خوزستان) درخواست بالا رفتن سقف‌ بودجه را دارند، با توجه به اینکه مثلا استقلال نمی‌تواند از این قانون استفاده کند، قابلیت اصلاح دارد گفت: ببینید هفته چهارم هستیم. در رعایت سقف بودجه جا دارد از همه مسئولان وزیر ورزش و مهدی تاج که حمایت تمام قد داشتند تشکر کنم. حتی امروز یک جلسه داشتیم. حالا برخی رسانه ها بی‌انصافی کردند که گویا اختلافاتی هست اما صادقانه بگویم دیروز این موضوعات با حضور نمایندگان باشگاه‌ها بررسی شد. باید عدالت رعایت می‌شد. اگر قرار بود سقف بودجه افزایش یابد، به باشگاه‌های دیگر ظلم می‌شد و از طرفی دیگر در جمع بندی به جایی نرسیدیم که سقف یودجه را تغییر دهیم. درویش هم تماس گرفت عدالت برقرار شده و قانون برای همه تیم‌ها یکسان است. مبلغی هم که پیشنهاد شد عادلانه بود. یک بحث هم تهاتر بود یعنی مقداری از بودجه سال آینده را به امسال اضافه کنند که این مصداق دور زدن قانون بود و ما مخالفت کردیم. این موضوع به تصویب نرسید. باید بپذیرند که اگر قانون رعایت شود به نفع همه است. 
 
او در پاسخ به این سوال که فصل بعد قانون سقف بودجه برداشته می‌شود؟ گفت: به هر حال پای ثابت فدراسیون است. امروز ابهاماتی برای ریاست فدراسیون بود و توضیحات کاملی داده شد. آقای تاج متقاعد شد و ۱۰۰ درصد سال آینده هم هست. برای تیم‌هایی که در جام باشگاه‌ها هستند از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.
 
بازیکنی داشتیم که قراردادش با نرخ ارز افزایش یافته است!
قنبرزاده در خصوص اینکه آیا نامه‌ای از سوی نهادهای نظارتی به باشگاه سپاهان برای رعایت نشدن سقف بودجه ارسال شده گفت: در جریان نامه هستم اما چون محرمانه است بنابر عرف اداری و اخلاق اعلام نمی‌کنم. نه تایید و نه رد می‌کنم. سازمان بازرسی مکاتباتی داشته و بازیکنان‌ ایراددار داشتیم و حتی خود ما را زیر سوال بردند و به نوعی گفته شده چرا سازمان لیگ کنترل نکرده است؟ یک بازیکن داشتیم در یکی از باشگاه‌ها که قراردادش ریالی بوده اما براساس نرخ ارز افزایش افتاده است. اخلاقا نباید اسم باشگاهی را بیاوریم. به هر حال موضوع تحت پیگیری است. در حوزه تخصصی ما نیست و اگر چیزی باشد ارجاع داده می‌شود.
 
او در پاسخ به این سوال که قرار است داربی در قطر برگزار شود؟ گفت: من نشنیده‌ام. درباره تاریخ داربی حضور ذهن ندارم. در اولین فرصت اطلاع‌رسانی می‌شود. اما و اگرها را کنار بگذارید.
 
نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در خصوص زمین‌های برگزاری مسابقات لیگ برتر که شرایط خوبی ندارد گفت: نهاد برگزار کننده با نهاد متولی نگه‌داشت زمین فرق دارد. سازمان لیگ در این سازمان‌ها دخل و تصرف ندارد فقط می‌تواند بازدید کند و مشورت بدهد و توصیه کند. آزادی زیر نظر شرکت توسعه بزرگی است و به هر شکل بار زیادی روی آن بوده است. از حق نگذریم زحمت می‌کشند. مرمت آزادی تعمیرکار و کارگر می‌خواهد و باید جرثقیل بیاید. ولی قطار در حرکت است و ورزشگاه تعمیر می‌شود.
 
او در مورد نصب اجاره‌ای VAR در ورزشگاه آزادی گفت: باور کنید اطلاعاتم بیشتر از این نیست. بیشتر از شما نمی‌دانم. فدراسیون فوتبال اطلاعیه داده است. با وزیر خارجه دیدار داشتیم. در سطح مقامات دیپلماسی دیدار شده و رییس فدراسیون فوتبال با رییس فدراسیون عربستان و فیفا دیدار داشته‌ تا این اتفاق خوب بیفتد. بحث ورزش نیست بلکه دیپلماسی کشور از این طریق می‌تواند تقویت شود./ح
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار