مدیرکل منابع طبیعی ایلام:
مدیرکل منابع طبیعی ایلام از اجرای ۸۰ کیلومتر بادشکن زنده در حاشیه مزارع کشاورزی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 30 August 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ ابراهیم پیرزادیان اظهار داشت: به منظور جلوگیری از آثار تخریبی وزش بادهای شدید بر اراضی کشاورزی و جلوگیری از افزایش تبخیر فرسایش خاک و کاهش تولید، پروژه بادشکن زنده به طول ۸۰ کیلومتر در حاشیه مزارع کشاورزی سطح استان اجرایی گردید.

وی افزود: با اجرای این پروژه، نهال رایگان همراه با مشاوره و نظارت کاشت و مراقبت در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام در ادامه از اجرای پروژه مدیریت رواناب با احداث سازه های هلالی آبگیر خبر داد و گفت: به منظور افزایش فرصت نفوذپذیری آب در خاک و جلوگیری از حرکت رواناب حاصل از بارش های رگباری در مناطق دشتی با هدف افزایش بهره وری آب و تقویت سفره های زیرزمینی، در سال جاری در سطح ۳۸۰ هکتار از عرصه های بیابانی شهرستان های مهران و دهلران، پروژه مدیریت رواناب با احداث سازه های هلالی آبگیر انجام شد.

پیرزادیان اضافه کرد: برای انجام این پروژه مبلغ ۷۰۶۷ میلیون ریال تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: در مناطقی که بارش‌ها به صورت رگباری، در زمان کم و با شدت زیاد اتفاق می‌افتند؛ اجرای پروژه‌هایی در جهت کنترل روان آب و ذخیره‌سازی نزولات جوی، کاهش فرسایش خاک و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی الزامی است.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت: احداث چاله‌های هلالی شکل، گوراب‌ها، پیتینگ، تراس بندی، کنتورفارو و پخش سیلاب در مراتع از مهم‌ترین روش‌های جمع‌آوری آب باران تلقی می شوند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار