رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهوری گفت: پروژه انتقال پساب بجنورد از مصوبات صفر رئیس جمهور به خراسان شمالی است و این پروژه باید به عنوان یک الگو برای کل کشور معرفی شود.
کد خبر: ۱۱۲۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷ 29 August 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی و به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام درویشیان، رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهوری ظهر امروز ضمن بازدید از بخش‌های مختلف پروژه انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی با اشاره به اینکه این پروژه باید به عنوان یک الگو برای کل کشور معرفی شود، اظهار کرد: پروژه انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی از وعده‌های رئیس جمهوری در سفر خود در تیر ماه سال ۱۴۰۱ به خراسان شمالی و از مصوبات این سفر بود که پیش بینی می‌شود تا پایان آذرماه ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهوری از فاز اول این پروژه شامل؛ تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ این پروژه بازدید کرد و سپس در حدود دو کیلومتری این مرکز از مخزن ذخیره آب و خط انتقال که تا پتروشیمی به طول حدود ۱۷ کیلومتر در حال اجراست، دیدن کرد.

گفتنی است با اجرای این پروژه سالانه حدود ۵ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز پتروشیمی که هم اکنون از منابع زیر زمینی و آب‌های سطحی تامین می‌شود، تامین خواهد شد و علاوه بر اینکه آب‌های سطحی می‌تواند در حوزه‌ی کشاورزی صرف شود، آب ۸ حلقه چاه نیز آزاد می‌شود که می‌تواند در تامین آب شرب استفاده شود.

پتروشیمی خراسان، بزرگترین واحد صنعتی شمال شرق کشور است که کود اوره، آمونیاک، کریستال ملامین و ازت تولید می‌کند.

در جریان این بازدید اعلام شد از ۲۰ هزار متر مکعب آبی که صنایع استان مصرف می‌کنند، حدود یک چهارم آن در پتروشیمی مصرف می‌شود.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار