مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: برای سال جدید تحصیلی یک هزار و ۵۰۰ معلم جذب کرده‌ایم و امیدواریم مهرماه امسال با جذب این نیروها کمبود نیرو نداشته باشیم و اگر کمبودی هم باشد نیروها را از طریق حق‌التدریس‌ها جذب می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵ 30 August 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از خبرگزاری فارس، رضا رضایی ظهر امروز چهارشنبه ۸ شهریورماه در نشست خبری به‌مناسبت هفته دولت اظهار داشت: کلاس‌های کانکسی و کپری در استان کرمان نداریم، اما ممکن است در مدارسه‌ای یک یا دو کانکس باشد.

رضایی عنوان کرد: سال گذشته برای تجهیزات هنرستان‌های استان کرمان ۱۴۴ میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم که ۲۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانداری برای خرید از دانش‌بنیان‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: تاکنون دو آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار کرده‌ایم و باید آموزش و پرورش را سر خط و روی ریل واقعی قرار دهیم و از طریق آزمون معلم‌ها را جذب کنیم و مصاحبه‌ها توسط افراد متخصص برگزار می‌شود و برای سال جدید تحصیلی یک هزار و ۵۰۰ معلم جذب کرده‌ایم که امیدواریم مهرماه امسال با جذب این نیرو‌ها کمبود نیرو نداشته باشیم و اگر کمبودی هم باشد نیرو‌ها را از طریق حق‌التدریس‌ها جذب می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: ۴۰ مغازه در مدرسه رسالت نبش بلوار جمهوری اسلامی تا اردیبهشت‌ماه سال آینده با اجرای طرح تجاری‌سازی تمام شود که پیش‌بینی می‌شود، ماهانه یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان درآمد کسب شود که این اعتبار به‌حساب خزانه واریز می‌شود و همه موارد به صورت شفاف است و ۱۰۰ درصد درآمد‌های آموزش و پرورش به استان‌ها برمی‌گردد.

رضایی یادآور شد: ۱۲ ملک در طرح مولدسازی به‌ویژه در روستا‌ها که به علت مهاجرت‌ها نیازی به این ملک‌ها نیست توسط شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها برای مولدسازی آن‌ها موافقت شده و در شورای آموزش و پرورش استان هم تایید شده و از طریق مولدسازی به فروش می‌رسد و در همان مناطق برای آموزش و پرورش هزینه می‌شود.

وی عنوان کرد: ۴۰ هزار دانش‌آموز از سراسر استان کرمان در راهیان مقاومت شرکت کردند و دانش‌آموزان کرمانی در اردو‌های راهیان نور هم حضور داشتند.

رضایی بیان کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل می‌کنیم و بیشترین پروژه‌های کلاس درس در کشور طی دهه فجر را استان کرمان داشت و در هفته دولت هم در افتتاح تعداد کلاس درس رتبه سوم و میزان مساحت فضا رتبه دوم کشوری را داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: در شهر کرمان بنا بر این است که در اول مهرماه پروژه ۴۲ کلاسه شهید سلیمانی را در شهرک شهرداری کرمان افتتاح کنیم و پروژه هنرستان شهید مغفوری در چهارراه احمدی نیز فعال می‌شود و باید ۵۰ درصد بچه‌ها را به‌سمت مدارس فنی و حرفه‌ای سوق دهیم.

رضایی با اشاره به اینکه ۱۰ پروژه آموزش و پرورش در شهر کرمان تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد، ابراز کرد: پروژه‌ای نیست که کلنگ آن را به‌زمین زده باشیم، اما کار آغاز نشده باشد.

وی بیان اینکه سرانه آموزشی استان کرمان از متوسط سرانه کشوری پایین‌تر است، اضافه کرد: یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در سفر ریاست‌جمهوری برای آموزش و پرورش استان کرمان دریافت کردیم و ۶۰۰ میلیارد تومان طی سه سال مربوط به پروژه‌های نیمه‌تمام ماست که در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

رضایی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار در تاریخ آموزش و پرورش کرمان در یک سال ۵ رتبه تک‌رقمی کنکور داشتیم و همه آن‌ها از مدارس دولتی مانند تیزهوشان و نمونه‌دولتی هستند.

وی ادامه داد: پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ همکار در سامانه نقل و انتقالات ثبت کردند که ۴ هزار نفر را جابه‌جا کردیم و سال گذشته یک نفر که به دلیلی به غیر از امتیاز جابه‌جا شده باشد را نداریم و امسال هم ملاک و معیار ما برای نقل و انقال همکاران فقط امتیاز آنهاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: در دولت سیزدهم ۴۰ درصد به فضای ورزشی مدارس استان کرمان با اجرای طرح شهید سلیمانی افزوده شده است.

رضایی از فعالیت ۲۳۰ مدرسه شبانه‌روزی در استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: به بهترین نحو به مدارس شبانه‌روزی رسیدگی کرده‌ایم و برای بچه‌های بی‌بضاعت هم سعی کرده‌ایم از راه‌های مختلف کمک‌رسانی شود.

۷۷ هزار کلاس‌اولی در کرمان امسال راهی مدرسه می‌شوند

طاهره زحمتکش معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان نیز اظهار داشت: ۷۷ هزار نوآموز کلاس اولی در سال تحصیلی جدید در پایه اول ثبت‌نام می‌کنند.

وی بیان داشت: آمار موالید را از ثبت احوال می‌گیریم و بر اساس این آمار تا ۵ سال آینده روند نزولی را در نوآموزان شاهد هستیم و در سال تحصیلی جدید هم بیش از ۲ هزار دانش‌آموز پایه اول نسبت به‌سال قبل کمتر شده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: سه کلاس درس با یک معلم و یک دانش‌آموز و ۲۲۵ کلاس درس با یک معلم با کمتر از ۵ دانش‌آموز در استان کرمان داریم.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار