معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور بیان داشت : باید زیرساخت‌های آزمایشگاهی و قرنطینه‌ای در این مرز برای صادرات فرآورده های خام دامی ایجاد شود.
کد خبر: ۱۱۲۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰ 01 September 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ برائی نژاد افزود : شرط اساسی در صادرات تولیدات فرآورده‌های خام دامی استانداردسازی صفر تا ۱۰۰ تولیدات یعنی از مزرعه تا کارخانه و سفره است.

 وی گفت : باید زیرساخت‌های لازم در مرزهای کشور از جمله آزمایشگاه‌های تشخیصی و قرنطینه لازم برای صادرات محصولات متناسب با "استاندارد کشورهای همسایه" فراهم کنیم.

برائی نژاد بیان داشت : اولویت‌های مهم سازمان دامپزشکی کشور، کنترل بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، فراهم کردن زمینه برای صادرات فرآورده‌های دامی، افزایش نظارت‌ها، استانداردسازی صادرات تولیدات و حرکت در مسیر عدالت سازمانی در کشور است.

وی گفت :  ارتقاء پروتکل‌ها، بهبود و استانداردسازی خدمات دامپزشکی در پایانه‌های مرزی عامل مهم حمایت از تولید و افزایش محصولات صادراتی است.

وی ادامه داد :  در حال حاضر با استانداردسازی تولیدات، صادرات محصولات به برخی کشورها داریم، باید همین استانداردسازی تولیدات را در مرزهای کشور اعمال کنیم تا محصولات و فرآورده‌های خام دامی به کشورهای همسایه صادر شود./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار