با تسهیل گری و رفع موانع صادراتی پای محصولات و تجهیزات لیزریِ ساخت ایران به بازار جهانی باز شد.
کد خبر: ۱۱۲۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱ 03 September 2023

شرکتی دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با دستیابی به دانش فنی و ساخت تجهیزات لیزری و گرفتن مجوز‌ها توانست این محصولات را بطور رسمی وارد بازار جهانی کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: تا پیش از این حدود ۲۰ درصد از تولیدات این شرکت بدون نام و نشانِ ایران و بطور غیر رسمی به مشتریان خارجی فروخته می‌شد، اما با تسهیل گری و رفع موانع صادراتی و گمرکی از این بعد محصولات لیزری با نام و نشان ساخت ایران وارد بازار جهانی می‌شود.

دکتر مهدی موسوی با بیان اینکه سهم ایران از بازار ۲۰۰ میلیارد دلاری محصولات لیزر تقریبا صفراست افزود : پیش بینی می شود امسال ۳۰ درصد از تولیدات این شرکت دانش بنیان در کشور‌های همسایه، آفریقا و اروپای شرقی به فروش برسد.

مدیر عاملاین شرکت دانش بنیان با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در قبال شرکت‌های دانش بنیان گفت:بانک‌ها همچنان در ارایه تسهیلات، سرمایه درگردش و تخصیص ارز سنگ اندازی می‌کنند و طولانی شدن پرداخت‌های بانکی برنامه‌های تولید و صادرات را با مشکل مواجه می‌کند.

وی افزود: چنانچه بانکی با تقاضای تسهیلات یک میلیون دلاری موافقت کند این شرکت تعهد می‌دهد در یک بازه دوساله، دو برابر این مبلغ را صادرات داشته باشد و برای ۴۰ دانشجو شغل ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار