استاندار مرکزی گفت:بخش تعاون می‌تواند با فاصله خیلی زیاد به‌عنوان رکن جدی در مقاوم کردن اقتصاد کشور نقش‌آفرین باشد و به سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد کشور برسد‌‌.
کد خبر: ۱۱۲۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵ 04 September 2023

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در هجدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان مرکزی افزود:رهبر معظم انقلاب علاج همه مشکلات کشور را اقتصاد مقاومتی بیان کردند که این مهم دارای ۲ رکن اقتصاد مردمی و اقتصاد دانش‌ بنیان است.

وی بیان کرد:وقتی سخن از اقتصاد نرم است، تعاون نقش پررنگ و اثر گذاری از خود آشکار می‌کند کما اینکه سهم تعاونی در قانون اساسی، اسناد بالا دستی جدی دیده شده اما در عمل به این جایگاه پرداخته نشده است.

مخلص الائمه افزود:در اصل ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد کشور به سه بخش، دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده و بخش تعاونی، جلوتر از سایر بخش‌های دیگر دیده شده است.

ایشان اظهار داشت:بخش خصوصی به دو بخش خصوصی کاذب و واقعی تقسیم می‌شود که بخش کاذب و تقلبی نه تنها عملکرد لازم را ندارد بلکه عرصه را بر تعاونی‌های واقعی تنگ کرده و محدودیت را به این بخش تحمیل کرده است.

وی افزود:تعاونی‌ها بستری برای نقش آفرینی مردم در اقتصاد هستند و تا زمانی که مردم در کنار دولت قرار نگیرند گام‌های کوچک به گام‌های بزرگ و موثر تبدیل نمی‌شود.

استاندار مرکزی گفت:استفاده از ابزارهای مالی برای حمایت از تعاونی‌ها و توسعه فعالیت صندوق ضمانت بخش تعاون و بانک تعاون ضروری است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این مراسم گفت: پنج هزار و ۸۷۱ تعاونی در استان وجود دارد که از این تعداد نزدیک به دو هزار تعاونی فعال است.


امیدی افزود: تعاونی‌ها زمینه اشتغال بیش از ۱۹ هزار نفر را در استان فراهم کردند و پارسال هم از بخش صادرات کالا بیش از ۱۴ میلیارد دلار ارز آوری برای کشور داشتند.


در این مراسم از ۱۷ تعاونی برتر استان تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار