مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در قزوین همراه با قرائت زیارت اربعین و خدمت‌رسانی مواکب حسینی و سخنرانی امروز از ساعت ۹ صبح تا نماز ظهر و عصر از میدان میرعماد به سمت امامزاده حسین (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰ 07 September 2023

به گزارش تابناک قزوین، مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در قزوین همراه با قرائت زیارت اربعین و خدمت‌رسانی مواکب حسینی و سخنرانی امروز از ساعت ۹ صبح تا نماز ظهر و عصر از میدان میرعماد به سمت امامزاده حسین (ع) برگزار شد.

در این راه‌پیمایی که حدود ۴ ساعت به طول انجامید، مردم شهر قزوین از میدان میرعماد و سردرب تاریخی درب‌کوشک راه‌پیمایی خود را آغاز کردند و بعد از گذر از چهارراه نادری، سبزه‌میدان، خیابان پیغمبریه، چهارراه دولت‌خانه، چهارراه سپه در نهایت وارد خیابان سلامگاه شدند و در صحن آستان مقدس امامزاده حسین (ع) به خواندن دعای زیارت اربعین پرداختند.

همچنین امروز پیاده‌روی و راه‌پیمایی روز اربعین به جز قزوین در ۵ شهرستان دیگر استان قزوین برگزار شد و بنا بر گفته مدیرکل تبلیغات‌اسلامی استان قزوین ۶۰ نقطه استان قزوین شامل ۴۰ منطقه روستایی و ۲۰ نقطه شهری میزبان رزمایش بزرگ پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی بوده‌اند که در ۲۰ مسیر به طول حدود ۹۷ کیلومتر برگزار شده است.

در این میان کوتاه‌ترین مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شهر بیدستان از توابع شهرستان البرز و از مرکز این شهر تا امامزاده سلیمان (ع) رقم خورده است و طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی هم در شهر تاکستان بوده که مسیر آن از گلزار شهدا آغاز شده و تا امامزاده سیدعلی شارینی استمرار داشته است.

همچنین امروز ۱۴۲ موکب حسینی در جای‌جای این مسیر‌های بیست‌گانه مشغول خدمت‌رسانی به زوار و جاماندگان اربعین سیدالشهداء (ع) بودند که خدمات تغذیه‌ای و فرهنگی عمه فعالیت این مواکب حسینی بود.

در بین ۲۰ مسیر یادشده هم مسیر میدان میرعماد به سمت امامزاده حسین (ع) با وجود اینکه فقط ۳.۵ کیلومتر طول داشت، اما با استقرار ۴۷ موکب پرخدمت‌ترین مسیر مراسم پیاده‌روی جاماندگان حسینی بود.

همچنین بعد از این مسیر هم در شهرستان آبیک مسیری که از مبدأ شهدای گمنام تا آمادگاه شهرک فلاحی ارتش ادامه می‌یافت، با خدمت‌رسانی ۳۰ موکب دومین مسیر پرخدمت به زائران حسینی استان قزوین بود.

البته در شهر محمدیه از توابع شهرستان البرز مسیر مزار شهدای گمنام مهرگان تا مزار شهدای گمنام محمدیه دیگر مسیر پرخدمت این راه‌پیمایی و پیاده‌روی پرشور حسینی بود.
منبع/تسنیم

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار