با اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، تاکنون دومیلیون و ۹۰۰ هزار اصله نهال در استان اصفهان تولید شده است.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱ 06 September 2023

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: در تکلیف تعیین شده برای استان اصفهان قرار است از اسفند ۱۴۰۱ تا اسفند سالجاری ییش از چهار میلیون اصله نهال در استان تولید شود که این رقم تاکنون به بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار اصله رسیده است.
حسینعلی نریمانی اجرای درست و فراگیر «طرح ملی کاشت درخت» را در استان اصفهان مُستلزم همکاری و مشارکت تمامی نهاد‌ها دانست و افزود: سهم استان اصفهان در این طرح کاشت ۲۵ میلیون اصله درخت است که ضروری است در مدت چهار سال تولید و کاشته شود.
وی گفت: بر اساس قانون هوای پاک، دستگاه‌های مختلف ملزم به اجرای طرح‌های مرتبط همچنین مشارکت مستمر در اجرای طرح ملی کاشت درخت هستند.
نریمانی افزود: تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و صنعتی همچون صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و شهرداری‌ها در این زمینه مُکلف به اجرای طرح‌های همسو با کنترل و کاهش آلودگی هوا هستند بنابراین در این طرح نیز به مساعدت آن‌ها نیاز است.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با تاکید بر تامین آب مورد نیاز این گیاهان با استفاده از پساب یا همان آب خاکستری افزود: بر این اساس لازم است دستگاه‌های مرتبط با حوزه آب، حمایت لازم را داشته باشند.
وی گفت: بر اساس دستور سال گذشته رییس جمهور، در مدت چهار سال یک میلیارد درخت در کشور کشت می‌شود تا شاهد بهبود وضعیت پوشش گیاهی در مناطق مختلف باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار