نشست‌های کارگروه امور زیربنایی استان اصفهان ۲۲۱ مصوبه به همراه داشته است.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲ 06 September 2023

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: امسال تا کنون ۲۲۳ مصوبه برآیند نشست‌های کمیسیون ماده پنج استان داشته که از این تعداد در کارگروه امور زیربنایی نیز ۲۲۱ مصوبه در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، گردشگری مطرح داشته است.
محمد بنائیان با اشاره به اینکه وظایف حوزه شهرسازی و معماری به چند بخش و سرفصل تقسیم می‌شود، افزود: راهبری و نظارت بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری و راهبری و نظارت بر تهیه و اجرای طرح‌های توسعه عمران از جمله وظایف این معاونت است.
وی، راهبری و نظارت بر اجرای آیین‌نامه‌های مربوط به نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه عمران، راهبری دبیرخانه‌های کمیسیون‌های تخصصی مسکن و شهرسازی و کمیسیون ماده پنج استان، راهبری و نظارت بر طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در سطوح ملی و نظارت بر تنظیم قرارداد مهندسین مشاور را از دیگر وظایف این حوزه برشمرد.
بنائیان، از اولویت‌های راه وشهرسازی رادر حوزه معماری و شهرسازی تهیه طرح‌های تفصیلی استان اصفهان دانست و افزود: طرح‌های جامع برای بیشتر شهر‌های استان تهیه شده و در سال‌های گذشته هم قرارداد تهیه طرح‌های تفصیلی برای بیشتر شهر‌های استان اصفهان منعقد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که تا یکی دو سال آینده تمامی شهر‌های استان که مشمول تهیه طرح تفصیلی هستند از این طرح برخوردار شوند.
وی گفت: در سال ۱۴۰۱ هم نشست‌های کمیسیون ماده پنج استان اصفهان حدود دو برابر شد و در ۴۶ جلسه این کمیسیون ۷۵۰ مصوبه دریافت کردیم که از این تعداد ۲۸ مصوبه مربوط به طرح‌های تفصیلی بوده و هفت طرح تفصیلی نیز در سال گذشته ابلاغ شد.
معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ جلسه کمیسیون ماده پنج برگزار شده که ۲۲۳ مصوبه داشته، ۱۳ جلسه و مصوبه درخصوص طرح‌های تفصیلی بوده که در سالجاری ۳ طرح تفصیلی ابلاغ شده است.
بنائیان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ هشت جلسه کارگروه امور زیربنایی در استان برگزار و ۷۵۰ مصوبه داشته، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار جلسه کارگروه برگزار شده که ۲۲۱ مصوبه در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، گردشگری و ... داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :