سرپرست معاونت توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش از راه اندازی دبیرستان های تخصصی در سه حوزه تخصصی گردشگری، اقتصاد دیجیتال و علوم فضایی تا سال آینده در کیش خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ 11 September 2023

به گزارش تابناک جزیره و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی ادیبان در نشست خبری که امروز یکشنبه ۱۹ شهریور در مدرسه اندیشه برگزار شد با اشاره به بازسازی، تجهیز و نوسازی ۳۳ مدرسه جزیره کیش در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید گفت: موضوع آموزش یکی از مهمترین اولویت‌های سازمان در ماه‌های اخیر به شمار رفته و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ادیبان با اشاره به دو مساله سخت افزاری و کیفیت آموزش (نرم افزاری) در بحث آموزش و تلاش برای حل آن در کوتاه مدت افزود: افزایش سرانه فضای آموزشی در کیش و رسیدگی به وضعیت مدارس با فعالیت‌های جهادی و منسجم از سوی حوزه پشتیبانی و سایر حوزه‌های سازمان از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه سخنان خود و اظهار داشت: اجرای ۱۹ مترمکعب رنگ آمیزی، افزایش نمازخانه‌های مدارس، سرویس و تعمیر ۷۰۰ دستگاه سیستم خنک کننده، تعویض و تهیه ۳۰ عدد کمپرسور اسپیلت، خرید ۳۰ دستگاه اسپیلت، تعمیرات تاسیسات برقی کلیه مدارس، تهیه و تعویض سیستم‌های روشنایی، خریداری مبلمان اداری و آموزشی استاندارد، تعمیرات سرویس بهداشتی مدارس و اجرای ۹ هزار متر ایزوگام از جمله فعالیت‌های انجام شده در طرح بازسازی ۳۳ مدرسه در کیش است.

وی موضوع کیفیت آموزش را یکی از مهم و اولویت دار در مدارس عنوان کرد و گفت: باید در ارتقاء کیفیت آموزش فعالیت‌های بیشتری انجام شود که با رسیدگی و پیگیری‌های لازم تحقق این امر در بلند مدت میسر خواهد شد.

مهدی ادیبان تصریح کرد: حضور معلمان با تجربه و پیشکسوت، راه اندازی مدارس استعداد‌های درخشان، راه اندازی دبیرخانه در کیش با هدف برگزاری المپیاد‌های دانش آموزی و المپیاد‌های تخصصی با محوریت جزیره از جمله مواردی است که در ارتقاء و تقویت آموزش کیش نقش مهمی دارد.

ادیبان با اشاره به قبولی سه دانش آموزش از کیش با رتبه دو رقمی در کنکور سال جاری بیان کرد: دانش آموزان جزیره از استعداد قابل توجهی برخوردار هستند که با اهتمام هر چه بیشتر به امر آموزش می‌توانند سهم بالاتری را در عرصه‌های علمی و آموزشی به خود اختصاص دهند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش راه اندازی دبیرستان‌های تخصصی در کیش تا مهر سال آینده را یکی دیگر از فعالیت‌های مورد نظر سازمان عنوان کرد و افزود: تمرکز سازمان در راه اندازی این مدارس بر سه محور گردشگری، اقتصاد دیجیتال و علوم فضایی معطوف شده است.

گفتنی است، شهریه مدارس دولتی و غیر دولتی، افزایش سرانه فضا‌های آموزشی، افزایش نیروی انسانی کارآمد و باتجربه، رسیدگی به وضعیت مدارس در دست احداث و کلنگ زنی مدارس جدید در کیش از جمله مباحثی بود که در این نشست به آن‌ها اشاره شد.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار