رییس سازمان امور اراضی کشوراظهارامیدواری کرد به پاس رشادت و جانفشانی شهدای انقلاب اسلامی وهشت سال دفاع مقدس بزودی شاهد احداث بزرگترین باغ، فضای سبز و جنگل کاری به نام تمام شهدا در کنار آستان مقدس امام راحل باشیم.
کد خبر: ۱۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷ 07 March 2015
به گزاش ایرنا، قباد افشار در آیین درختکاری و پاسداشت باغ و طبیعت در اراضی آستان امام راحل اظهار داشت: با ایجاد این محوطه در کنار حرم مطهر امام راحل، ضمن گسترش و حفظ فضای سبز، شاهد حضور گسترده خانواده شهدا و مردم شهیدپرور در این منطقه خواهیم بود.

همچنین در این مراسم بالغ بر 50 هکتار اراضی آستان مقدس امام راحل واقع در شهر آفتاب با حضور مسوولان و مردم با گونه های زیتون و سرو درختکاری شد.

وی با بیان اینکه توسعه فضاهای سبز از تخریب منابع طبیعی جلوگیری خواهد کرد، افزود: متاسفانه طی دهه های اخیر روند ساخت و ساز و ایجاد فضاهای صنعتی و مسکونی در حاشیه شهرها افزایش یافته و بطور جدی باید از گسترش و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تبدیل آن به خدماتی جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: بحران کم آبی و در پی آن تخریب منابع طبیعی و بویژه جنگل ها از جمله معضلات امروز کشور است که خشک شدن قناتها و سرچشمه ها را بوجود خواهد آورد و با ادامه این روند آلودگی های زیست محیطی و گسترش روزانه گردو غبار از این طریق را در جای جای کشور و بخصوص تهران شاهد خواهیم بود.

رییس سازمان امور اراضی کشاورزی اظهارداشت: حفظ اراضی کشاورزی به خاطر تولید ، وابستگی کشور را به بیگانگان کاهش خواهد داد و از طرفی منابع طبیعی با خطرات عدیده مواجه نخواهد شد.

وی گفت: امسال 9 هزار هکتار از اراضی کشور نهال کاری می شود که از این میزان بالغ بر چهار هزار هکتار به باغ و فضای سبز و حدود پنج هزار هکتار درختان مثمر ثمر از جمله پسته و زیتون اختصاص داده شده است.

افشار اظهارامیدواری کرد: برای جبران صدمات و تخریب های صورت گرفته در حوزه جنگل کاری و منابع طبیعی طی سالیان گذشته ، باید با همت بلند تمامی مسوولان و مردم میزان نهال کاری در طول سال و به مرور به دو برابر افزایش یابد و فقط در ایام پایانی سال صورت نگیرد.

این گزارش حاکیست ، در این مراسم بالغ بر 50 هکتار اراضی آستان مقدس امام راحل واقع در شهر آفتاب با حضور مسوولان و مردم با گونه های زیتون و سرو درختکاری شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار