مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: با اجرای رتبه بندی معلمان امسال هفت هزار معلم دارای شرایط در این استان متقاضی بازنشستگی شدند و فرآیند جذب معلمان یا شعار تربیت معلم به جای تامین معلم هم امسال اجرایی شد.
کد خبر: ۱۱۲۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰ 14 September 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: خلیل عسکری افزود: امسال برآورد شمار دانش آموزان استان نزدیک به ۹۶۰ هزار نفر است و اتباع خارجی، دانش‌آموزان تجدیدی و کلاس دهمی‌ها سه گروهی هستند که به دلیل مشخص نبودن وضعیت، بیشترین میزان ثبت نام نشده‌ها را دارند.
وی با بیان اینکه هفت هزار و ۶۹۸ واحد آموزشی در سراسر فارس پذیرای دانش آموزان است ادامه داد: از نظر ثبت نام دانش‌آموزان در میان هفت استان پرجمعیت کشور تاکنون رتبه نخست یا دوم را در اختیار داریم.

کمبود فضای آموزشی در شیراز
مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهر شیراز گفت: در حالی که در این شهر ۳۱۸ هزار دانش آموز داریم، اما فقط ۶۷۶ مدرسه در این شهر وجود دارد.
عسکری افزود: ۲۵۷ مدرسه در شیراز ۲ نوبته است و تراکم دانش آموزان در هر کلاس درس از میانگین ۳۲ نفری تعریف شده نیز عبور کرده است.
وی با بیان اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به فارس ساخت دانشگاه فرهنگیان به عنوان اولویت استان پیشنهاد داده شده گفت: در فارس ۴۲ هزار و ۷۰۸ کلاس درس وجود دارد.

هفت هزار معلم فارسی متقاضی بازنشستگی
مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: با اجرای رتبه بندی معلمان امسال هفت هزار معلم دارای شرایط در این استان متقاضی بازنشستگی شدند و فرآیند جذب معلمان یا شعار تربیت معلم به جای تامین معلم هم امسال اجرایی شد.
او ادامه داد: در تابستان جاری سه مرحله استخدام به پایان رسیده یا در حال انجام است.
عسکری افزود: در نخستین آزمون استخدامی امسال در آموزش ابتدایی برای فارس سه هزار و ۹۰۰ داوطلب پذیرفته شده و در فرآیند مصاحبه نیز سه هزار و ۴۴۶ نفر شرکت کرده و هزار و ۵۴۰ نفر پذیرفته شدند.
وی اضافه کرد: در دومین آزمون استخدامی برای تامین و تربیت نیروی معلم برای فارس ۲ هزار و ۲۴۸ نفر برای استخدام به عنوان معلم مقطع متوسطه مصاحبه شدند که هزار و ۴۰۰ نفر پذیرفته می‌شوند.
او اظهار کرد: در آزمون تربیت معلم امسال برای این استان هزار و ۴۲۳ دختر و هزار و ۵۳۰ پسر برای مصاحبه به دانشگاه فرهنگیان معرفی شد که پس از فرآیند مصاحبه هزار و ۵۰۱ نفر پذیرفته خواهند شد.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس، در خصوص فرایند نقل و انتقال معلمان هم گفت: امسال از ۶۲ هزار معلم ۹ هزار ۴۳۹ نفر متقاضی انتقالی به ناحیه یا شهرستانی دیگر بودند که چهار هزار و ۳۳۷ نفر به گردونه انتقال وارد شدند و نتیجه به صورت شفاف به استاندار و دستگاه‌های نظارتی ارسال شده است.
عسکری گفت: همچنین تاکنون بیش از ۶۷ هزار نفر برای سرویس مدرسه فارس ثبت نام کرده اند و که پیش بینی می‌شود این آمار به ۹۰ هزار نفر برسد.

برچسب ها: معلم ، بازنشستگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار