چون شکایت باشگاه‌ها بعد از 24 ساعت بوده، به ازای هر بازی فقط یک امتیاز از سپاهان کسر شده است. شش بازیکن تأثیرگذار سپاهان که در فصل دوم قراردادهای نامعقولی نسبت به فصل اول بستند، تا زمانی که قراردادهای خود را اصلاح نکنند، حق حضور در لیگ برتر را ندارند.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ 16 September 2023
 منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال به شدت نسبت به اظهارات مدیران باشگاه سپاهان اصفهان انتقاد کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، منصور قنبرزاده درباره کسر چهار امتیاز از باشگاه سپاهان اصفهان با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: برای سپاهان، پرسپولیس و نساجی در لیگ قهرمانان آسیا آرزوی پیروزی می‌کنم. پس از اینکه چهار باشگاه بابت عدم اجرای بخشی از دستورالعمل نظارت بر قراردادها از سپاهان شکایت کرده بودند، این کارگروه کارهای ابتدایی را انجام داد و نتایج بررسی‌ها را به کمیته انضباطی ارسال کردیم.

برخی سپاهان ناجوانمردانه، کمیته انضباطی را به باد انتقاد گرفتند

وی با بیان اینکه کمیته انضباطی کاملاً مستقل عمل می‌کند، تصریح کرد: پس از صدور رأی، حوصله کردیم و تمایل نداشتیم در آستانه حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا صحبت کنیم. پس از رأی کمیته انضباطی، بخشی از مسئولان باشگاه سپاهان اعتراضات غیرمعقولی انجام دادند و از ادبیاتی مانند «دخالت مدیران مافیا در این تصمیمات» استفاده کردند. آنها به‌صورت ناجوانمردانه، کمیته انضباطی را به باد انتقاد گرفتند که این صحبت‌ها در کمیته اخلاق پیگیری می‌شود.

6 بازیکن سپاهان تا زمانی که قراردادهای خود را اصلاح نکنند، حق حضور در لیگ برتر را ندارند

نایب رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه کمیته انضباطی باید پاسخگوی رأی فوق باشد، خاطرنشان کرد: اعضای کمیته گفتند اگر باشگاه‌های شاکی تا 24 ساعت بعد از بازی اعتراض می‌کردند، شرایط فرق می‌کرد. چون این شکایت‌ها بعد از 24 ساعت بوده، به ازای هر بازی یک امتیاز از سپاهان کسر شده است. شش بازیکن تأثیرگذار سپاهان که در فصل دوم قراردادهای نامعقولی نسبت به فصل اول بستند، تا زمانی که قراردادهای خود را اصلاح نکنند، حق حضور در لیگ برتر را ندارند.

طبق اطلاع رسانه‌ها: رضا شکاری، رضا اسدی، پیام نیازمند، احسان پهلوان، کاوه رضایی و هادی محمدی شش بازیکنی هستند که با حکم اخیر کمیته انضباطی تا اصلاح قراردادهای‌شان حق بازی در لیگ برتر را ندارند، اما مهدی سلیمی می‌گوید آنها در آسیا مشکلی برای بازی ندارند.

از باشگاه سپاهان انتظار بیشتری می‌رفت

قنبرزاده که با برنامه «ورزش و مردم» شبکه یک سیما گفت‌وگو می‌کرد، با انتقاد از محمدرضا ساکت بیان کرد: از باشگاه سپاهان انتظار بیشتری می‌رفت. مدیرعامل این باشگاه عضو هیئت رئیسه فدراسیون است و با قوانین آشناست. هر اعتراضی را باید از مجاری قانونی دنبال کرد و حق تجدیدنظر خواهی وجود دارد، اما به‌صورت مسلسل‌وار علیه کمیته انضباطی، فدراسیون فوتبال، ارکان فدراسیون و کارگروهی که گزارش داده‌اند، واکنش نشان دادند.

اصفهان‌ستیزی؟! قول می‌دهم که عدالت رعایت می‌شود

«التهابی در جامعه ایجاد کردند و با تهییج هواداران شریف سپاهان در اصفهان، آنها را به کف خیابان آوردند.»، وی ضمن بیان این جمله عنوان کرد: قول می‌دهم که عدالت رعایت می‌شود و هیچ‌گونه اصفهان‌ستیزی که دوستان در اطلاعیه‌های خود می‌دهند، وجود ندارد. نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی که نمایندگان شریف کشورمان هستند، قطعاً ملی فکر می‌کنند.

نمایندگان اصفهان خواستار ساماندهی قراردادهای ورزشی و جلوگیری از ریخت و پاش بودند

نایب رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به تجمعات هواداران اصفهانی مقابل دفتر نمایندگان این استان در مجلس بیان کرد: جلساتی در کمیسیون فرهنگی مجلس داشتیم که همین نمایندگان، خواستار ساماندهی قراردادهای ورزشی و جلوگیری از شلختگی و ریخت و پاش بودند. ما نیز همین خواسته را اجرا می‌کنیم و امیدوارم تحت تأثیر قرار نگیرند. زیبا نیست که از هواداران کف خیابان استفاده شود.

ما هیچ نقشی در صدور رأی کمیته انضباطی نداریم و فقط اسناد را ارائه می‌کنیم

قنبرزاده با بیان اینکه پرونده پرسپولیس نیز تحت اقدام کمیته انضباطی است، اظهار داشت: احتمالاً پس از تعطیلات، جلسه‌ای درباره این باشگاه تشکیل می‌شود. ما هیچ نقشی در صدور رأی کمیته انضباطی نداریم و فقط اسناد را ارائه می‌کنیم. روز پنجشنبه اعضای کمیته انضباطی، جلسه‌ای با ممیزان مالیاتی داشتند و می‌گفتند باشگاه، حق تضمین مالیات بازیکن را ندارد. همه باشگاه‌ها را بررسی می‌کنیم و هر جا از دستورالعمل تخطی شده باشد، آن را به کمیته انضباطی ارجاع می‌دهیم.

سپاهان تا روز آخر دنبال سقف قرارداد 600 میلیاردی بود

وی در مورد قراردادهای هنگفت باشگاه‌ها طی سال‌های گذشته تصریح کرد: قانون، عطف ما‌ به سبق نمی‌شود. قراردادهای دو ساله در فصل‌های گذشته،‌ اختلاف زیادی با هم نداشتند و اختلاف آنها 25 تا 30 درصد بود. باشگاه سپاهان تا روزهای آخر تقاضا می‌کرد سقف قراردادها از 325 میلیارد تومان به 600 میلیارد برسد که با آن موافقت نشد. این باشگاه، فاصله بین 325 تا 600 میلیارد را به سال‌های بعد منتقل کرد که از نگاه کارگروه نظارت بر قراردادها، دور زدن قانون به شمار می‌رفت.

تناقض‌های زیادی در اعتراض باشگاه سپاهان وجود دارد

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه انتقادات خود از باشگاه سپاهان گفت: تناقض‌های زیادی در اعتراض باشگاه سپاهان وجود دارد و ما ناچار هستیم قراردادها و اصلاحیه آن را منتشر کنیم. امسال قراردادهای کلیه باشگاه‌ها با استفاده از هوش مصنوعی و سیستم مکانیزه به ثبت می‌رسد. قراردادی که در سامانه باشگاه بارگذاری می‌شود، در سامانه سازمان لیگ نیز بارگذاری خواهد شد و سازمان لیگ دخل و تصرفی در این کار ندارد. نهایتاً پس از پایان کار، باشگاه‌ها باید نسخه فیزیکی قراردادها را ارائه کنند.

نسخه فیزیکی قرارداد بازیکن سپاهان با نسخه‌ای که در سامانه بارگذاری شده است، تناقض دارد

قنبرزاده با اشاره به قرارداد مدافع باشگاه سپاهان خاطرنشان کرد: هادی محمدی 35 میلیارد تومان با سپاهان قرارداد بسته است. این باشگاه اعلام کرد قرارداد کارگزاری این بازیکن 17 میلیارد تومان نبوده و اشتباه تایپی رخ داده است. عدد 17 میلیارد تومان در بارگذاری مدارک به‌صورت حروفی، عددی و لاتین درج شده و امضا و مُهر کارگزار پای آن وجود دارد. نسخه فیزیکی قرارداد با نسخه‌ای که در سامانه بارگذاری شده است، تناقض دارد.

اقدام باشگاه سپاهان می‌تواند مصداق تقلب باشد

وی در ادامه عنوان کرد: در نسخه فیزیکی نه امضای کارگزار وجود دارد، نه مُهر کارگزار و نه مُهر باشگاه و فقط امضای مدیر باشگاه را دارد! می‌توان گفت که این مسئله می‌تواند مصداق تقلب هم باشد. برای لیگ قهرمانان آسیا هم AFC تنبیهاتی برای برخی باشگاه‌های ایرانی در نظر گرفت که نسخه فیزیکی قراردادها، با نسخه‌ای که در سامانه بارگذاری شده است، مغایرت دارد.

قسم می‌خورم کارگروه نظارت دور از حب و بغض کار کند

نایب رئیس فدراسیون فوتبال با دفاع از کارگروه نظارت بر قراردادها و مصوبات آن بیان کرد: شرافتاً قسم می‌خورم که این کارگروه، کارش را به دور از هرگونه حب و بغض انجام می‌دهد. از زمانی که دستورالعمل‌ها ابلاغ شد، به همه عزیزان گفتیم که این موضوع را جدی گرفته‌ایم و می‌تواند باشگاهی را زیر و رو کند. می‌گویند هر که خربزه می‌خورد، باید پای لرزش هم بایستد! مجامع این باشگاه‌ها که مدیران عامل شرکت‌ها هستند، باید به قراردادها ورود کنند تا مشکلی پیش نیاید.

برخی می‌گفتند رأی سپاهان سبک بوده است

قنبرزاده با بیان اینکه مردم از حکم صادره کمیته انضباطی استقبال کرده‌اند، اظهار داشت: در نظرسنجی یک خبرگزاری که بیش از 75 هزار نفر شرکت کردند، 83 درصد شرکت‌کنندگان موافق این رأی بودند و بعضاً می‌گفتند این رأی، سبک بوده است.

برای قرارداد دو ساله یک بازیکن 104 میلیارد تومان هزینه شده

وی در پایان گفت: مردم بدانند دولت، همه را ملزم به شفاف‌سازی کرده و حتی اعلام شده است حقوق کارمندان باید در یک سامانه بررسی شود. ما بازیکنی داشتیم که با احتساب مبلغ صدور رضایت‌نامه، 104 میلیارد تومان برای قرارداد دو ساله او هزینه شده است. با این حال باشگاه‌های پیکان و هوادار برای یک فصل لیگ برتر مجموعاً 100 میلیارد تومان هزینه کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار