مدیرعامل آبفای استان البرز گفت: تمام منابع تامین آب روستاهای شهر آسارا (جاده چالوس) با صرف هزینه ۸۵۰ میلیون تومان به سامانه‌های سالم سازی و بهداشتی آب شرب مجهز شدند.
کد خبر: ۱۱۲۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ 17 September 2023

به گزارش «تابناک البرز» حمیدرضا نامداری، مدیرعامل آبفای استان البرز مطرح کرد: به دنبال یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی و واگذار شدن مسئولیت تامین و توزیع آب روستاها به آبفای شهری، سازماندهی کمی و کیفی آب شرب روستاها بلافاصله مدنظر قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از اقدامات بسیار مهم و حیاتی، استقرار سامانه های گندزدایی، بهداشتی و سالم سازی در منابع تامین آب و شبکه توزیع آب روستایی بود، همه تجهیزات گندزدایی سنتی و قدیمی و معیوب در روستاها جمع آوری و سامانه‌ها و تجهیزات جدید (با استفاده از کلریناتورهای مایعی) در این روستاها جایگزین شدند.

مدیرعامل آبفای استان البرز عنوان کرد: تجهیزات کلرزنی و گندزدایی جدید در روستاهایی که فاقد سامانه‌های سالم‌سازی و گند‌زدایی بودند، استقرار یافت و به این ترتیب تمام روستاها در زمینه سالم‌سازی و کیفیت آب ساماندهی و کلرزن‌های گازی در بعضی از روستاهای آسارا که پیش از این از آن ها استفاده می‌شد حذف شدند.

نامداری گفت: به این ترتیب ۱۴ روستای آسارا (تکیه سپهسالار، حسنکدر، آسیابدرگاه، ملک فالیز، پل خواب، ری زمین، خوزنکلا، آدران، ارنگه، ابهرک، نوجان، سرودار و پورکان) با جمعیت ۸ هزار و ۵۰۰ نفر زیر پوشش شبکه توزیع با کیفیت مطمئن و سالم قرار گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار