معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمدی :
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاسیس هنرستان های جوار در کنار صنایع بزرگ استان پیگیری و عملیاتی شود.
کد خبر: ۱۱۲۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱ 17 September 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، در آستانه سال تحصیلی نشست هم اندیشی معاونین آموزش متوسطه ،کارشناسان فنی وحرفه ای و مدیران هنرستانهای13 شهرستان ومنطقه استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور معاون اقتصادی استاندار ،معاونین آموزش وپرورش ، مدیران کل صنعت ،معدن وتجارت ،شهرکهای صنعتی ،فنی وحرفه ای و پارک علم وفناوری در سالن شهید مطهری اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این نشست گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد توجه ویژه‌ای شده است که هنرستانها در این زمینه نقش کلیدی دارند.
سید احسان عسکری با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مهارتی، موتور محرکه اقتصاد، صنعت و هنر در هر جامعه‌ای هستند بیان کرد: اگر این موتور محرکه بتواند به‌خوبی انجام وظیفه کند وضعیت بازار کار نیز به ثبات لازم دست خواهد یافت.
وی تاکید کرد: فرآیند آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد از سنین نوجوانی شروع می‌شود که نوجوانان بایستی در مدارس در کنار مباحث علمی و تئوری، مباحث عملی و مهارتی را نیز آموزش ببینند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد از تلاشهای اداره کل آموزش وپرورش استان در توسعه وگسترش هنرستانها در سطح استان تقدیر کرد وگفت: نیروی انسانی ماهر می‌تواند مولد باشد و نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصاد کشور دارد که لازم است تاسیس هنرستانهای جوار در کنار صنایع بزرگ در استان نیز پیگیری شود.
وی افزود: سرمایه انسانی مجموعه ای از مهارتها و تواناییهای نیروی انسانی تحول یافته در هر جامعه است که هنرستانهای فنی حرفه ای وکاردانش این ظرفیت و توانایی را برای افزایش سرمایه انسانی متعهد ومتخصص داراست.
عسکری با بیان اینکه فعالیتهای صورت گرفته در دولت سیزدهم نوید بخش جهش بزرگ اقتصادی استان در سالهای آینده است گفت: راه اندازی کارخانجات مختلف تولیدی از قبیل پتروشیمی ها ،کارخانه قند و مزارع پرورش مرغ و ماهی و راه اندازی 8 واحد تولیدی خوراک دام و طیور با ظرفیت 100هزار تن ،افزایش 137 هکتاری گلخانه ها نشان از جهش بزرگ اقتصادی استان است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست با تبریک فرار رسیدن آغاز سال تحصیلی گفت: سال تحصیلی همزمان با سراسر کشور از اول مهرماه با شعار مهر مهدوی ،مدرسه قوی ،ایران قوی آغاز می شود که 172هزار دانش آموز روانه کلاسهای درس خواهند شد.
محمد جمالی، کسب رتبه سوم کشوری در توسعه آموزشهای فنی وحرفه ای در سال گذشته را مرهون تلاش همه معاونین آموزشی، کارشناسان مسئول فنی وحرفه ای شهرستانها ومناطق و مدیران هنرستانها در سطح استان دانست وگفت: حفظ وضعیت موجود و تلاش برای ارتقاء آن حداقل انتظار است که در سال جدید در برنامه ریزیها مد نظر قرار گیرد.
وی، فلسفه وجودی هنرستانها را، آموزش هنرجویان برای بازار کار در رده‌های نیروی فنی ماهر و تکنسین دانست وگفت: فعالیتهای آموزشی ومهارتی در هنرستانها را با تلاشی مضاعف پیگیری کنید تا هنرجویانی ماهر،خلاق و کاربلد برای آینده تربیت شود.
وی بر ثبت نام به موقع هنرجویان تاکید کردو گفت: توسعه هنرستانها نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی کارآمد ومتخصص دارد.
معاون پژوهش،برنامه ریزی ومنابع اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: مقام معظم رهبری سال جدید را سال رشد تولید و مهارتورم نامگذاری کردند که هنرستانها اولین ومهمترین گام برای آموزش و رشد تولید هستند.
ایمان سبحان نژاد به آموزشهای با کیفیت مهارت آموزی و تولیدی کردن هنرستانها در سطح استان اشاره کرد وگفت: فروش محصولات هنرستانی، علاوه بر کسب در آمد و ایجاد روحیه اعتماد به نفس در هنرجویان، گامی مهم برای رشد تولید و تحقق شعار سال خواهد بود.
وی به طرح شهید عجمیان مبنی بر تعمیر و تجهیز میز و صندلی‌های قدیمی و مستهلک و شاداب سازی مدارس با استفاده از ظرفیت هنرجویان هنرستانی اشاره کرد وگفت:در قالب این طرح بالغ بر ۳۰۰۰ صندلی و میز بازسازی و در اختیار مداترس قرار گرفت.
مدیرکل توسعه و تجهیز مدارس استان نیز از کمک 70 میلیارد تومانی تجهیزات به هنرستانها در سال گذشته خبر داد وگفت: 180 دستگاه کپی ،چاپگر و کامپیوتر نیز خریداری گردیده و بزودی در اختیار هنرستانها قرار می گیرد.
سید رضا حسینی نیک گفت: بنا را بر این گذاشته ایم که مهر ماه امسال هیچ مدرسه ای در استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلی در زمینه تجهیزات نداشته باشد که هنرستان ها و خوابگاههای دانش آموزی در اولویت قرار دارند.
وی بیان کرد: دهه اول مهرماه خوابگاههای دانش آموزی استان رصد و تعدادی پتو، تخت و ملافه بین آنها توزیع خواهد شد و نمی‌گذاریم که دانش آموزی در این زمینه مشکلی داشته باشد.
محمد دانشی نسب رئیس اداره ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز بر رعایت آیین نامه اجرایی مدارس و انبارگردانی در هنرستانها تاکید کرد وگفت: بانک اطلاعاتی از تجهیزات تهیه و همه اموال هنرستانها در سامانه ثبت گردد.
رئیس اداره فنی حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش وپرورش استان نیزگفت: در 73 هنرستان در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد قریب به 7500 هزار هنرجو در 69 کد رشته مشغول تحصیل هستند .
ایمان بزرگ امید افزود: 7 هنرستان استان کهگیلویه وبویراحمد در بین 1670هنرستان کشور به صورت نمونه انتخاب شدندکه در جشنواره بین المللی نمایشگاه ایران ساخت در قالب رویداد ملی الفتا که با حضور 12 کشور همسایه برگزار شد در تهران شرکت کردند.
در پایان این آیین از مدیران و هنرآموزان برتر استان کهگیلویه وبویراحمد که در جشنواره ملی ایران ساخت و تولیدی کردن هنرستانها نقش آفرینی کردند با اهداء لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار