اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره وزش باد به نسبت شدید و شدید، گرد و خاک و کاهش دید از روز دوشنبه(امروز) تا اواخر روز چهارشنبه هفته جاری در استان، "هشدار زرد" صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۲۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ 19 September 2023

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان، روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از فعالیت سامانه بصورت وزش باد به نسبت شدید و شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش دید، وقوع تُندباد لحظه‌ای در مناطق شمال و شرق و فعال شدن کانون گرد و خاک در نیمه شرقی استان خبر داد.

فعالیت این سامانه و وزش باد شدید برای مناطق شمال شرق، شرق و مناطق مرکزی استان از جمله خور و بیابانک، چوپانان، اردستان، مهاباد، زواره، انارک، نایین، ورزنه، بادرود، اصفهان، شرق اصفهان، نجف‌آباد، مورچه خورت، مبارکه، زرین شهر و کبوترآباد پیش بینی شده است.

این وضعیت موجب خیزش گرد و خاک، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالارفتن عدد شاخص کیفیت هوا و احتمال وارد شدن خسارت به صنعت کشاورزی در مناطق شرق و شمال استان و احتمال بُروز اختلال در مسیر تردد به استان‌های سمنان، خراسان جنوبی و قم خواهد شد.

همچنین در این اطلاعیه به شهروندان بویژه گروه‌های حساس توصیه شده است تا از حضور در فضای باز اجتناب کنند و تمهیدات لازم را در راستای مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گرد و خاک، رعایت اصول بهداشتی برای کاهش اثرات ذرات گرد و خاک، استحکام سازه های موقت و احتیاط در ترددهای جاده‌ای را بعمل آورند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار