رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دریافت سودبانکی بیش از مصوبه شورای پول و اعتبار غیرقانونی است و بانک‌هایی که سود بیشتری دریافت کرده باشند جرم انجام دادند.
کد خبر: ۱۱۲۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳ 21 September 2023

به گزارش تابناک کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی صبح امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان و محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه هر بانکی که بیش از مصوبات شورای پول و اعتبار از فردی سود بگیرد باید پاسخگو باشد، اظهار داشت: بانک‌ها نباید سود مرکب بگیرند؛ گرفتن سود مرکب نه شرعی است و نه قانونی.

وی با تاکید بر اینکه دریافت سود بانکی بیش از مصوبه شورای پول و اعتبار غیرقانونی است، بیان کرد: بانک‌هایی که سود بیشتری دریافت کرده باشند جرم انجام دادند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه برند فرش استان کرمان به فرش راور است و این فرش کاملاً سنتی و مرغوب است، ادامه داد: در صنعت فرش باید کار عملیاتی انجام شود.

وی با بیان اینکه از قالیباف باید حمایت شده و تسهیلات برای خرید مواد اولیه در اختیار تولیدکننده گذاشته شود، گفت: کارگروه فرش باید در شهرستان راور تشکیل شود چرا که زمانی در تمام خانه‌های راور دار قالی بود و همه مردم قالی می‌بافتند.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه تجارت فرش باید رونق بگیرد تا تولید آن هم رونق بگیرد، اظهار داشت: در حوزه بیمه قالیبافان مشکلاتی وجود دارد که باید اصلاح شود.

وی با ابراز اینکه نمایشگاه دائمی فرش کرمان باید راه‌اندازی شود، گفت: امروز کرمان به دلیل حضور شهید سپهبد قاسم سلیمانی روزانه میزبان تعداد زیادی زائر از سراسر دنیا و دیگر کشور‌ها است که می‌توانند بخشی از حضور آن‌ها بازدید از این نمایشگاه داشته باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کشور‌های هدف صادرات فرش مشخص است و برای این کشور‌ها هم باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، افزود: باید از سفرای آن‌ها برای توسعه تجارت فرش دعوت کرد و سفرای ایران در این کشور‌ها هم باید توجیه شوند.

در این جلسه سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز با بیان اینکه کرمان خاستگاه فرش دستباف است و فرش کرمان جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: این میراث گرانبها نیاز به نگرش نویی دارد و اگر به روش قبل ادامه دهیم چیزی از آن باقی نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه یک نوگرایی و تغییر نگرش در حوزه فرش دستباف باید انجام شود، ادامه داد: بازاریابی و برندسازی فرش دستباف باید به طور جدی دنبال شود و متاسفانه طی ۱۵ سال گذشته تنها دو محموله فرش از گمرک استان کرمان خارج شده است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار