نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: معلم در نظام جمهوری اسلامی باید ضمن داشتن شاخصه‌های اسلامی، برای دانش آموزان الگوی رفتاری باشد.
کد خبر: ۱۱۲۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ 23 September 2023

حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی فرد روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس خوزستان که به صورت نمادین در مدرسه راضیه کوی مجاهد اهواز برگزار شد، افزود: شغل معلمی بسیار شریف و ارزشمند است و از زحمتکشان این عرصه درخواست داریم در آموزش و تربیت دانش آموزان بهترین عملکرد و حساسیت را داشته باشند.

وی تاکید کرد: معلم باید الگوی رفتار و ترویج دهنده ارزش‌های اسلامی در کلاس درس باشد و دانش آموزان، معلمان را الگوی رفتاری اسلامی خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اهمیت و ارزشی که نظام جمهوری اسلامی برای زنان در حوزه علم آموزی قائل است، بیان کرد: به طور میانگین ورود خانم‌ها به دانشگاه در انقلاب اسلامی ۳۰ درصد نسبت به قبل از انقلاب افزایش یافته که نشان دهنده اهتمام ویژه نظام به جامعه زنان است.

وی با بیان اینکه آمار فوق تخصص‌ و متخصصان در بین خانم‌ها ۲۷ درصد رشد یافته است، افزود: انسان برای رشد یافتن باید از گناه دوری کند وقتی به پیامبر و آل پیامبر متصل شویم به طور قطع از تباهی نجات خواهیم یافت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه جوانی که از گناه فرار می‌کند مقامی هم تراز شهدا دارد، گفت: در طول سال به صورت مرتب برای دیدار با دانش آموزان در مدارس حضور خواهیم یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این آیین بیان کرد: مجموعه تعلیم و تربیت استان همگام با سراسر کشور در راستای تحقق اهداف دولت مردمی مهمترین برنامه خود را راهبری کردن فعالیت‌های آموزشی و تربیتی، عدالت محوری، انقلابی گری، مردم داری، پاکدستی و فساد ستیزی و قانون مداری قرار داده است.

مسعود حمیدی نژاد با تاکید بر لزوم بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای تربیت دانش آموزان گام دوم انقلاب افزود: پیاده سازی اهداف سند تحول بنیادین بدون نقش آفرینی معلمان ناممکن است به همین دلیل بسترسازی برای مشارکت همه جانبه معلمان در فعالیت‌های اثربخش تربیتی به عنوان یک برنامه اولویت دار دستور کار قرار گیرد.

آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی خوزستان امروز شنبه به صورت نمادین در مدرسه راضیه اهواز با حضور استاندار خوزستان و نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است که ۷۱ هزار معلم وظیفه آموزش آن‌ها را بر عهده دارند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار