امام جمعه بوشهر :
صفایی بوشهری : مذاکره با آمریکا ممنوع است یک حکم حکومتی شرعی است هر کس خلاف عمل کند خلاف شرع کرده است./ آمریکا در پشت مذاکره هسته‎ای دنبال نفوذ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، علم، فناوری و نظامی است که مسئولان در حوزه‎های گوناگون باید هوشیار باشند.
کد خبر: ۱۱۲۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ 16 October 2015
تابناک بوشهر: آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر، با بیان اینکه راه حسین نشعت گرفته از راه الهی بود اظهار داشت: یکی از آموزه‌های مهم مکتب امام حسین(ع) داشتن روحیه و رویه خوف الهی است چراکه داشتن این روحیه از عذاب الهی در امان می‌شویم.

وی با بیان اینکه خوف الهی با دیگر خوف‎ها تفاوت‎های فراوانی دارد تصریح کرد: خوف و ترس دنیوی ناشی از ضعف و ناتوانی فرد است ولی خوف الهی منبعث شدن از معرفت الهی و عرفان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی از شعارهای نظام عصبانی و ناراحت هستند خاطرنشان کرد: اهداف انقلاب اسلامی استقلال، آزادی دینی و نظام سیاسی جمهوری اسلامی است که دشمن از این شعار انقلاب ناراحت و بشدت عصبانی است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه نظام اسلامی ایران عدالت محور و حامی مظلوم و ستم دیدگان است تصریح کرد: دشمن و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا از این شعار و شعار مرگ برآمریکا ناراحت و عصبانی است و فرهنگ دینی و مراعات ارزش‌های اسلامی سبب عصبانی دشمن شده است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تاکید بر زنده بودن شعارهای انقلاب اسلامی گفت: اهداف و شعارهای انقلاب اسلامی باید همیشه زنده باشد و هرگاه متوجه خوشحالی دشمن شدیم نشانه این است که از اهداف انقلاب دور شده‌ایم.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر فراهم شدن انگیزهای لازم برای پیشرفت فعالیت‌های کار نخبگان گفت: برخی افراد که دارای پست دولتی هم هستند با آوردن مطالب یاس‌آور زمینه ناامیدی فعالیت‎های نخبگان می‎شوند که در پیشرفت آنها تاثیرگذار است.

صفایی بوشهری با تاکید بر این موضوع که همه امکانات زیرساختی برای توسعه و فعالیت در کشور فراهم است افزود: عرصه علم و فناوری در دانشگاه‎‌ها، آموزش و پرورش، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای پیشرفت‎های قابل توجهی کرده است بگونه‎ای که جایگاه علمی ایران نسبت به گذشته ارتقا یافته است.

وی افزود: ایران اسلامی در رشته‌های مهم و راهبردی مانند دانش هوافضا، تولید سلول‌های بنیادین، بیوتکنولوژی، نانو و دیگر حوزه‌های علمی پیشرفت‌های قابل توجهی کرده که از کشورهای برتر جهان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر باتاکید بر توجه به جوانان نخبه گفت: باید جوانان نخبه را در عرصه‎های گوناگون حمایت و آنها را مورد اعتماد قرار داد و تقویت کرد.

صفایی بوشهری، با بیان اینکه جایگاه علمی در ایران نشات گرفته از امنیت درونی کشور است بیان کرد: برقراری امنیت در یک کشور زیرساخت‌‎های پیشرفت و توسعه را فراهم می‌کند و اکنون پیشرفت علمی کشورمان ناشی از برقراری امنیت داخلی است.

وی با قدردانی از تامین کنندگان امنیت افزود: نخبگان باید روحیه جهادی در خود تقویت کنند و خود را منحصر بفرد ندانند تا زمینه پیشرفت آنها بیش از پیش فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه نخبگان به اردوهای جهادی خاطرنشان کرد: نخبگان باید با شرکت در اردوهای جهادی خدمات خود را به مناطق محروم و دور افتاده ارائه کنند.

صفایی بوشهری با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین گفت: جنایات بسیار وحشتناک در آغاز انتفاضه سوم توسط رژیم اشغالگر قدس را محکوم می‎کنیم.

وی افزود: اکنون انتفاضه سوم در فلسطین اشغالی آغاز و جامعه جهانی به این مهم حساس شده و به همین سبب رژیم اشغالگر قدس مردم مظلوم را به خاک و خون می‌کشاند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مذاکرات هسته‎ای در چارچوب حفظ منافع ایران انجام شده تصریح کرد: اجرای این مذاکره نباید زمینه‎ای برای مذاکرات بعدی فراهم آورد همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند مذاکره با آمریکا ممنوع است.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه طرح برجام به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسیده است گفت: هرچند توقع جامعه ارزشی نسبت به بررسی طرح برجام در مجلس شورای اسلامی بیش از این بود ولی شورای نگهبان آنرا تایید کرد و باید در انتظار اجرا و آثار آن باشیم.

وی با تاکید بر این موضوع که اگر کسی طالب مذاکره با آمریکا است مردم ولایی با آن برخورد می‎کنند گفت: اگر کسی طالب مذاکره با آمریکا باشد و یا قلم و قدم دراین عرصه بزند و بردارد مردم با اشد وجه با آن برخورد می‌کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر تاکید کرد: مذاکره با آمریکا ممنوع است یک حکم حکومتی شرعی است هر کس خلاف عمل کند خلاف شرع کرده است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه آمریکا دنبال نفوذ در ایران اسلامی است افزود: آمریکا در پشت مذاکره هسته‎ای دنبال نفوذ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، علم، فناوری و نظامی است که مسئولان در حوزه‎های گوناگون باید هوشیار باشند.

وی تاکید کرد: مسئولان باید راه نفوذ را ببندند و خلاء‎هایی که وجود دارد باید مسدود شود تا از طریق شرکت‎ها و سازمان‎های تجاری  استکباری به اهداف خود دست نیابد.

امام جمعه با تاکید برتوجه به اقتصاد مقاومتی بیان کرد: نباید اقتصاد ایران وابسته به پول جهانی شود و توجه به اقتصاد مقاومتی راههای دستیابی به اقتصاد پایدار را فراهم کرده است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه استفاده از اقتصاد مقاومتی اساس کار است تاکید کرد: بسیاری به این موضوع قائل هستند که اگر مذاکره شود قطعا تحریم‌ها برداشته و اقتصاد شکوفا می‎شود.

وی افزود: اکنون مردم توقع دارند این مذاکره بسیاری از مشکلات اقتصادی را برطرف کند و درعرصه دانش هسته‎ای پیشرفت‎های هسته‎ای برای رفع تحریم متوقف شده و این در حالی است که آمریکا بدنبال اعمال تحریم‎های جدیدی در این عرصه است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به روز تربیت بدنی و ورزش افزود: ورزش یک مقوله مهم سالم‎سازی و سالم‎زیستی است که باید مسئولان توجه جدی به این مهم داشته باشند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: توجه به ورزش همگانی و قهرمانی در حوزه آقایان و بانوان در تمامی رده‎های سنی باید مورد توجه قرار گیرد.

صفایی بوشهر با اشاره به اینکه در استان بوشهر با مشکل جدی در حوزه زیرساخت‎های ورزشی روبرو هستیم گفت: مسئولان به زیرساخت‎های ورزشی استان بوشهر و مدیریت اقتصاد ورزشی توجه کنند.

وی در ادامه  با اشاره به واقعه عاشورا گوشه‎هایی از مظلومیت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در حادثه عاشورا بیان کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار