معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بازآفرینی شهری کشور در دولت سیزدهم به نسبت دولت گذشته، 50درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳ 28 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل، سیدمحمد آئینی امروز در ششمین اجلاس کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهر‌ها، اظهار کرد: بازآفرینی شهری در کشور یک مسئله مهم و اساسی بوده و دولت سیزدهم به این موضوع توجه ویژه داشته و در این دولت بازآفرینی شهری به نسبت دولت گذشته، ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در سه ماهه اول سال‌جاری، میانگین نوسازی مسکن در سطح کشور بیش از ۳۵ درصد بوده است و در شهر تهران، ۷۰ درصد محلات بازسازی شده است و باتوجه شرایط بافتی محلات، اقدام بسیار مهمی بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هزینه بیمه نوسازی مسکن‌ها در کشور، در بخش شهری ۲۵ درصد، روستایی ۳ درصد و دهک‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی صفر درصد بوده و این هزینه بیمه با افزایش روبرو بوده که منجر به تسریع در روند نوسازی مسکن کشور خواهد شد.

آئینی تشریح کرد: در حوزه مرمت و مقاوم سازی مسکن در بافت‌های تاریخی، طرح‌های تشویقی قابل توجهی در قالب وام تدوین شده و با مصوبه شورای پول و اعتبار به بانک مرکزی ابلاغ شده و بانک مرکزی در راستای عملیاتی سازی، طرح فوق را به بانک‌های عامل کشور ابلاغ کرده است و این طرح تشویقی دولت سیزدهم در کشورمان بی‌سابقه است.

وی ادامه داد: دل‌بسته بافت‌های تاریخی کشورمان هستیم و این بافت‌ها هویت ملی و مذهبی کشورمان محسوب می‌شود و برای حفظ مناسب بافت‌های تاریخی در سطح کشور باید طرح‌های مناسب سرمایه گذاری، مقاوم سازی فنی و تخصص در دستور کار باشد که نیازمند توجه ویژه مسئولان عالی کشور است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار