مسابقه بزرگ «موشک سفید با رویکرد هنر برای صلح» به همت بنیاد ایران شناسی استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰ 30 September 2023

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از خبرگزاری فارس، در آخرین روز از هفته دفاع مقدس به اهتمام بنیاد ایران شناسی استان قزوین مسابقه «موشک سفید با رویکرد هنر برای صلح» برگزار شد و در این رویداد شورای اسلامی شهر قزوین و شهرداری قزوین، ادارات کل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و صدا و سیمای مرکز قزوین همکاری داشتند.

در این خصوص سیده زهرا تقوی رئیس بنیاد ایران شناسی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این مسابقه با پرواز موشک‌هایی به رنگ سفید با شاخه زیتونی بر پیکان آن، به سبزی یاد قهرمانانی دلیر که برای حفظ میهن عزیزمان ایران، جانفشانی کرده اند، برگزار شد.

وی افزود: همچنین به یاد شادی کودکانی که در آماج جنگ تحمیلی به طمع اشغال سرزمین ایران سربلند به یغما رفته موشکها به پرواز درآمدند.

رئیس بنیاد ایران شناسی استان قزوین بیان کرد: موشک ها به یاد تیز پروازانی که در آسمان دلیرانی که در آب و خاک این مرز به حفظ آن همت گماردند، پرواز کردند.

تقوی پرواز موشک ها را به یاد تنهایی کودکان، غم جانکاه مادران و پدران، همت و ایمان همسران معزز شهدا هم ذکر کرد و افزود: مسابقه «موشک سفید با رویکرد هنر برای صلح» در رده‌های سنی کودکان نوجوانان بزرگسالان و در بخش‌های فردی و گروهی همراه با معلمان مادران و پدران و دوستانشان برگزار و صلح را دوباره با عزت مقاومتی سرخ با نامی سبز معنا کردند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار