معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: سهمیه امسال استان مرکزی برای اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور ۶۵۰۰ نفر است و باید تلاش کنیم تعداد نفرات اعزامی به این عدد نزدیک باشد.
کد خبر: ۱۱۲۹۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶ 01 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی ،سرهنگ پاسدار محمد گودرزی، در جلسه هماهنگی اردوهای راهیان نور دانش آموزی استان مرکزی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور دانش آموزی در سال جاری از ۲۰ مهر ماه شروع می‌شود اظهار کرد: سال گذشته سهمیه اعزام دانش آموزی ۶ هزار نفر بود که توانستیم ۴۸۰۰ نفر را اعزام کنیم.

گودرزی با اشاره به در اختیار داشتن امکانات کافی در اردوهای راهیان نور، گفت: بسیج برای مردم کار انجام می‌دهد و در کنار یکدیگر می‌خواهیم کمک کنیم تا اردوی راهیان نور را به شکلی برگزار کنیم تا شاهد استقبال خوب دانش آموزان باشیم.

وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور دانشجویی و عمومی تا اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: دل‌نوشته‌های دانش آموزان و دانشجویان از اردوهای راهیان نور که به دستمان رسیده را به کتاب تبدیل کردیم که تاثیرگذاری بسیار خوبی داشته است.

گودرزی با درخواست از تمامی دستگاه‌ها برای کمک در این راستا تصریح کرد: متاسفانه سال گذشته در بحث پشتیبانی اردوها در بین استان‌ها در آخرین رتبه بودیم و می‌بایست هرچه زودتر تجهیزات را به‌روزرسانی کنیم. برای بهسازی اردوگاه‌ها نیز تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: شهرداری اراک ۶۰۰ میلیون تومان در بحث احداث دیوار اردوگاه خرمشهر کمک کرد و از تهران نیز برای کامل شدن دیوار مقداری اعتبار گرفتیم اما همچنان به ۳۰۰ میلیون تومان دیگر نیاز داریم. از اداره راه و شهرسازی نیز در بحث محوطه سازی اردوگاه‌ها درخواست کمک داریم.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد از هزینه اعزام افراد در اردوهای راهیان نور از تهران تامین می‌شود، تصریح کرد: برای اعزام هر نفر در یک اردوی ۴ روزه راهیان نور حداقل ۲ میلیون تومان نیاز است. کمکی که از شرکت کنندکان می‌توانیم بگیریم نهایتا ۲۰۰ هزار تومان است و برای تامین مابقی هزینه‌ها نیاز به منابع استانی داریم.

گودرزی با تاکید بر اینکه هر چه در اردوهای راهیان نور هزینه کنیم خروجی آن در مدارس و دانشگاه‌ها بیشتر خواهد بود، گفت: شرکت‌های برق باختر، توزیع برق، شهرداری اراک و آب و فاضلاب در سال گذشته نهایت همکاری را داشتند ولی هنوز به کمک آنها برای حل مشکلات نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه اعزام معلمان و اساتید به اردوهای راهیان نور در بین دو ترم تحصیلی صورت می‌گیرد اضافه کرد: تنها بحث کمیت در اعزام نباید اهمیت داشته باشد و محتوا و اثرگذاری اردوها نیز بسیار مهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار