مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر اینکه هیچ دانش آموزی در استان نباید به دلیل فقر مالی از تحصیل باز بماند گفت: اجازه نخواهیم داد که دانش آموزی به دلیل نداشتن وسایل آموزشی بر سر کلاس درس حاضر نشود.
کد خبر: ۱۱۲۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ 01 October 2023

مسعود حمیدی نژاد روز یکشنبه در آیین برگزاری جشن عاطفه‌ها که به صورت نمادین در دبستان آزادگان اهواز برگزار شد بیان کرد: سال گذشته دانش آموزان و خیران کمک بسیار خوبی در جشن عاطفه‌ها داشتند و برای یکصد هزار دانش آموز نیازمند استان با کمک‌های جمع آوری شده کتاب درسی تهیه شد.

وی گفت: خیران می‌توانند علاوه بر مشارکت در مدرسه سازی برای تامین مایحتاج دانش آموزان جهت حضور در کلاس درس کمک کنند.

سال تحصیلی گذشته ۲ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در خوزستان به کلاس درس برگشتند، علت عمده ترک تحصیل این دانش آموزان فقر مالی و فرهنگی بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در چند روز اخیر با کمک کمیته امداد و بسیج ۴۸ هزار بسته کمک آموزشی برای دانش آموزان نیازمند استان تامین و توزیع شد که ۱۲ هزار بسته از این تعداد توسط منطقه آزاد اروند استان تهیه گردید.

حمیدی نژاد بیان کرد: با پیش بینی‌های انجام شده تامین بسته‌های حمایت آموزشی در استان از مرز یکصد هزار بسته خواهد گذشت.

در ادامه این مراسم مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی جاری تا کنون ۳۰ هزار دانش آموز مددجوی استان بسته‌های حمایتی نوشت افزار دریافت کردند گفت: تا روز ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) نیز در نظر داریم تمام دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد بسته‌های حمایتی آموزشی دریافت کنند.

جمال شیبه افزود: یکی از مجموعه‌هایی که دغدغه محرومان را دارد؛ سپاه است و در کنار دستگاه‌های مختلف تلاش در پیشرفت و حل مشکلات استان دارد.

هیچ دانش‌آموزی در خوزستان به‌دلیل فقر مالی نباید از تحصیل باز بماند

وی گفت: تلاش داریم امسال با کمک خیران، سپاه و بسیج به ۵۴ هزار دانش آموز زیر پوشش کمیته امداد بسته آموزشی تحویل دهیم.

شیبه تقویت بنیه آموزشی دانش آموزان زیر پوشش این نهاد را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد استان دانست و افزود: در این خصوص با موسسات آموزشی تفاهم نامه‌هایی منعقد شده است.

مدیر کل کمیته امداد خوزستان کد دستوری ستاره ۸۸۷۷ستاره ۰۶۱ مربع را درگاهی برای پرداخت کمک‌های مردم استان به دانش اموزان نیازمند اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، ۵۴ هزار دانش آموز در خوزستان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار