نخستین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری با عنوان اختصاری فن نما با حضور شرکت های مطرح همچون جیرینگ در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۱۲۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳ 02 October 2023

این نمایشگاه در اولین دوره برگزاری میزبان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری است که به مرحله تجاری‌سازی و صادرات رسیده‌اند و در نتیجه اثرهای  مثبت آن ، این رویداد در سال‌های آینده نیز برگزار خواهد شد.
اجرای بیش از ۶۰ رویداد جانبی شامل کارگاه‌های انتقال تجربه، پنل گفتگو، مسابقه، بازی و ... از برنامه‌های این رویداد فناورانه در مدت سه روز برگزاری این نمایشگاه است.
همچنین در این رویداد علمی ۸۸ تیم و کسب و کار‌های حاضر در زمینه‌های متنوع صنعتی و اقتصادی فعالیت دارند هم با تحلیل چالش‌ها به طراحی مفهومی راه حل‌ها خواهند پرداخت.
این رویداد نمایشگاه تا دوازدهم مهر از ساعت ۱۰ تا ۱۸ میزبان سرمایه گذاران، دانشجویان، کارآفرینان، دانش بنیان ها، دانشگاه ها، دستگاه‌های اجرایی، صندوق‌های مالی و استارت آپ‌ها است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: نمایشگاه فن‌نما سه هدف مهم روایت کارآمدی زنجیره نوآوری و فناوری، ایجاد ارتباط فعال اقتصادی در زیست بوم فناوری و جلب مشترکت مردم و افزایش شوق در بین آن‌ها را دنبال می‌کند.

سعید ابراهیمی اظهار کرد: بحث دانش‌بنیان‌ها امروزه به عنوان یک الگوی رشد اقتصادی برتر دنبال می‌شود.

وی افزود: نگاه و توجه به الگوی دانش‌بنیان‌ها یک الگوی درون‌زا است، یعنی سعی می‌کند به ظرفیت‌های داخلی نگاه کند که مبتنی بر این نگاه از سال گذشته، برای برگزاری این نمایشگاه فن نما برنامه‌ریزی شد و یک همراهی و همدلی‌ها بین نهادها و ارگان‌های مختلف ایجاد شد و ماحصل آن این نمایشگاه است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان افزود: این نمایشگاه سه هدف مهم روایت کارآمدی زنجیره نوآوری و فناوری، ایجاد ارتباط فعال اقتصادی در زیست بوم فناوری و جلب مشارکت مردم و افزایش شوق در بین آن‌ها را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: فضای کل نمایشگاه هشت هزار مترمربع است و بالغ بر ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در وسعت سه هزار متر مربع و ۱۰ صنعت بزرگ در هزار متر مربع حضور دارند؛ همچنین صندوق پژوهش و فناوری و مجموعه هم‌آوا برای مباحث قراردادها، دانشگاه‌ها و نهادهای علمی و هسته‌های فناوری ذیل آن، رسانه‌های فعال در حوزه فناوری و مدیریت شهری و موزش و پرورش در مابقی وسعت نمایشگاه حضور فعال دارند.

ابراهیمی گفت: نمایشگاه ۱۰ ناحیه تخصصی شامل اصفهان پیشرو، ساختمان و صنایع وابسته، نفت و گاز، پتروشیمی، نوآوری و صنایع، فولاد، ماشین‌سازی کشاورزی و سلامت و محیط زیست، فناوری‌های زیستی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه ۴۱ رویداد پیش‌بینی شده است که اهداف مختلف همچون انگیزشی، توانمندسازی و آموزشی را پیگیری می‌کند، همچنین رویدادهای سرمایه‌گذاری، مسابقات ملی رباتیک، نشست‌های آموزشی تخصصی، رویدادهای فرهنگی و اجتماعی، ایده کاپ‌های متنوع برگزار می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: حوزه دانش بنیان مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است و مجموعه استان تاکید دارد که این مزیت نسبی استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: این مسیر را ادامه خواهیم داد و سال آینده دومین نمایشگاه را برگزار خواهیم کرد، این نمایشگاه ملی است، اما سه هیئت خارجی از روسیه، ارمنستان و عراق در آن حضور خواهند داشت.

رئیس بنیاد علمی اکو گفت: بی شک یکی از زمینه‌های توسعه علم و فناوری در سایه برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهایی چون نمایشگاه است.

کمیل طیبی در افتتاحیه نمایشگاه فن نما اظهار کرد: آنچه امروز اهمیت دارد، تکیه بر شاخص‌هایی تحت عناوین علم، فناوری و نوآوری مطرح است که اهدافی چون توسعه اقتصادی را برای رسیدن به توسعه پایدار را مد نظر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه در توسعه اقتصادی اهداف ۱۷ گانه توسعه پایدار مانند نبود فقر و گرسنگی، رسیدن جوامع به سلامت و بهداشت و رفاه مطرح است، افزود: ابزاری برای رسیدن به این اهداف نیاز است و آن ابزار وجود سازمان‌های بین‌المللی چون سازمان همکاری اقتصادی «اکو» است که ایران نیز یکی از سه عضو اصلی آن در کنار پاکستان و ترکیه است.

طیبی با اشاره به اینکه ایران، ترکیه و پاکستان و هفت کشور آسیای میانه عضو اکو هستند، گفت: برای اولین بار در سال ۲۰۲۴ کنفرانس و نمایشگاه تکنولوژی خواهیم داشت که در اسلام‌آباد برگزار خواهد شد و به صورت رسمی از شهر اصفهان و شرکت‌های فناورانه آن جهت حضور دعوت کرده ام.

وی تاکید کرد: این پتانسیل فناورانه و نوآورانه موجود در استان و کشور باید ابعاد بین‌المللی و جهانی به خود بگیرد و نقش توسعه‌ای شکل گیرد، از پتانسیل‌هایی که از طریق اکو می‌تواند در این مسیر شکل گیرد، پروژه «جاده کمربند چین» است که سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌های عظیمی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار