مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از حضور ۱۱ غرفه گردشگری و صنایع‌دستی از البرز در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵ 05 October 2023

به گزارش «تابناک البرز» رحیم خاکی اظهار کرد: پنجمین رویداد نمایشگاهی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های روستایی و عشایری از تاریخ ۱۲ الی ۱۸ مهر هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰:۳۰ در محل مصلی بزرگ امام خمینی در تهران فعال است و ۱۱ غرفه تحت نظر اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از مجموع ۲۹ غرفه استان در این نمایشگاه حضور دارند.

به گفته خاکی، این رویداد با هدف نمایش استعدادها، قابلیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در مناطق روستایی و عشایری و ظرفیت این مناطق در تولید محصولات متنوع به ویژه در زمینه صنایع کوچک، روستایی و صنایع‌دستی برگزار می‌شود.

او همچنین این جشنواره را فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های فرهنگی و میراث ناملموس مناطق روستایی مانند آداب و رسوم، بازی‌های بومی، پوشش محلی و غذاها، همچنین معرفی کارآفرینان مناطق روستایی و عشایری و برقراری ارتباط تجاری بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان عنوان کرد.

او رشته‌های صنایع‌دستی البرز در این نمایشگاه را چاپ باتیک، نقاشی روی شیشه، خاتم کاری، سرامیک، معرق منبت، خراطی، میناکاری و چرم برشمرد و گفت: کارآفرینان حوزه بومگردی و یک مجموعه گردشگری تندرستی نیز از البرز در این رویداد حضور دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار