استاندار کرمان با اشاره دوباره به گلایه بعضی سرمایه‌گذاران از برخی دستگاه‌های اجرایی استان کرمان گفت: برخی از دستگاه‌ها کار را معطل می‌کنند و این در شرایطی‌ است که از سرمایه‌گذار درخواست می‌کنیم به کرمان بیاید و سرمایه‌گذاری کند، آنگاه یک کارشناس ممکن است کار را دور بزند.
کد خبر: ۱۱۳۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲ 07 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، محمدمهدی فداکار ظهر امروز شنبه ۱۵ مهرماه در شورای اداری استان که در محل سالن شهید مرتضوی و با حضور سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهوری در امر مردمی‌سازی دولت اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در کار‌ها از تصمیم‌سازی تا اجرا در دستور کار ما در استان کرمان است.

وی بیان داشت: در استان کرمان از آغاز کارم تاکنون حلقه‌های مردمی شکل گرفت و جلساتی با گروه‌های مختلف تشکیل شد و سعی کردیم از توان و فکر افراد صاحب‌فکر و اندیشه استفاده کنیم.

استاندار کرمان اضافه کرد: در استان کرمان جشنواره نان و ایجاد شرکت اکتشافی از دل گروه‌های مردمی بیرون آمد و به مرحله اجرا رسید.

فداکار ابراز داشت: بسیاری از کار‌هایی که در حاشیه شهر می‌خواهیم انجام دهیم با کمک گروه‌های مردمی انجام می‌شود و این در حالی‌ست که حاشیه‌نشینی در کرمان جدی‌ست و جمعیت بزرگی در حاشیه‌ها حضور دارند.

وی اضافه کرد: گروه‌های مردمی در کرمان در حال خدمت‌رسانی هستند و در دوران کم‌آبی تابستان گذشته پای کار آمدند و به مردم خدمت‌رسانی کردند.

استاندار کرمان بر شکل‌گیری حلقه‌های میانی بین مردم و مسؤولان تاکید کرد و بیان داشت: با این وجود، اما حضور مسؤولان در بین مردم ضروری‌ست و وقتی در جمع مردم می‌رویم و ظرفیت‌ها را می‌شناسیم بهتر می‌توانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

فداکار ادامه داد: حضور در بین مردم دارای برکاتی‌ست، زیرا وقتی بی‌واسطه می‌شنوید و یا می‌گویید، صحبت‌ها خیلی موثرتر است و شنیدن حرف مردم بخشی از کار ماست.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان همچنین بخش خصوصی سازمان‌یافته مانند اتاق بازرگانی را در کنار خودمان داریم از پیشرو بودن اتاق کرمان در سطح کشور خبر داد و گفت: بحث پسته، سرمایه‌گذاری و سرمازدگی را به‌صورت مشترک با همکاری اتاق بازرگانی پیش می‌بریم.

استاندار کرمان با یادآوری این موضوع که میزبانی بیست و یکمین اجلای پیرغلامان و خادمان حسینی کشور به استان کرمان رسیده است، خاطرنشان کرد: ستاد اجلاس در کرمان تشکیل می‌شود و این برنامه می‌تواند به معرفی پیرغلامان و تکایا و مکان‌های مذهبی قدیمی کرمان کمک کند.

فداکار با اشاره دوباره به گلایه بعضی سرمایه‌گذاران از برخی دستگاه‌های اجرایی استان کرمان بیان داشت: برخی از دستگاه‌ها کار را معطل می‌کنند و این در شرایطی‌ست که از سرمایه‌گذار خواهش می‌کنیم به کرمان بیاید و سرمایه‌گذاری کند، آنگاه یک کارشناس ممکن است کار را دور بزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله جبهه مقاومت به سرزمین‌های اشغالی تصریح کرد: این اولین بار است که مقاومت به رژیم صهیونیستی حمله می‌کند نه اینکه دفاع کنید، اسیر و تانک و امکانات گرفته که این اتفاقاتی بسیار مهم است.

آغاز فرآیند انتخاب هیئت‌های اجرایی انتخابات در کرمان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان هم در سخنانی اظهار کرد: بعضی مدیران در حالی وارد حوزه استحفاظی فرماندار می‌شوند که این حضور بدون هماهنگی با فرماندار است و حتی تمام انتصابات باید با هماهنگی فرماندار رقم بخورد.

رحمان جلالی با اشاره به اینکه فرآیند انتخاب هیئت‌های اجرایی انتخابات در استان کرمان آغاز شده و تا چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد، افزود: طبق ماده ۱۳ قانون انتخابات دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها باید با انتقال نیرویی موافقت کنند که برای اجرای فرآیند انتخابات درخواست می‌شود.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار