در دیدار مسئولان استان سن‌پترزبورگ کشور روسیه بر توسعه گردشگری میان دو شهر تاریخی سن‌پترزبورگ و اصفهان تأکید شد.
کد خبر: ۱۱۳۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲ 07 October 2023

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در دیدار با مامیشف نظامی عادل خانویج معاون کمیته روابط خارجی و معاون استاندار سن‌پترزبورگ، گویچیا نانامارگوشونا معاون کمیته توسعه گردشگری استان سن‌پترزبورگ و بوریس بورمیستروف سرکنسول روسیه در اصفهان گفت: بی‌تردید استان اصفهان با ۱۰۷ هزار کیلومترمربع وسعت، تنوع اقلیمی و قومی و با دارا بودن آثار و جاذبه‌های متنوع تاریخی و طبیعی، از مسیر مناسبی برای توسعه گردشگری با استان زیبا و تاریخی سن‌پترزبورگ برخوردار است.
حمیدرضا محققیان افزود: با ثبت جهانی کاروانسرا‌های تاریخی در اصفهان، تعداد آثار تاریخی ملموس و ناملموس اصفهان که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده به ۱۷ اثر افزایش‌یافته است.
وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ و نیمه اول سال ۱۴۰۲ درصد قابل‌توجهی از گردشگری خارجی اصفهان به دو کشور چین و روسیه اختصاص‌یافته، گفت: اقدام دولت جمهوری اسلامی ایران در لغو روادید میان ایران و بیش از ۵۰ کشور جهان ازجمله روسیه فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری این دو استان تاریخی فراهم کرده است.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: در حال حاضر در حال تعلیم راهنمایان روس زبان در اصفهان هستیم تا بتوانیم شیوه‌های مناسب توسعه گردشگری میان دو مجموعه را فراهم کنیم.
در این نشست، معاون کمیته روابط خارجی و معاون استاندار سن‌پترزبورگ گفت: برای اولین بار است که به اصفهان سفر می‌کنم و آن‌قدر محو زیبایی‌های این شهر شده‌ام که امیدوارم دوباره به اصفهان سفر کنم.
مامیشف نظامی عادل خانویج افزود: سال آینده بیستمین سال عقد خواهرخواندگی میان اصفهان و سن‌پترزبورگ است، که امیدواریم با همکاری‌های مسئولان دو استان، جشنواره باشکوهی در قالب هفته فرهنگی سن‌پترزبورگ همراه با حضور هنرمندان اصفهانی، فعالان فرهنگی و فعالان گردشگری اصفهان برگزار کنیم.
وی افزود: تحریم دو کشور روسیه و ایران از سوی کشور‌های خارجی بستر مناسبی را فراهم آورده تا ارتباطات فرهنگی میان شهر سن‌پترزبورگ با پیشینه تاریخی چند صدساله و با بیش از ۸ میلیون نفر جمعیت با شهر تاریخی و کهن اصفهان فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار