عضو هیات عامل و معاون فنی بیمه‌ای صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان کشور گفت: ۷۰۳ مورد از حوادث غیر مترقبه استان اردبیل در صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان کشور ثبت شده است که به ارزیاب ارجاع شده و درحال ارزیابی هست و ظرف 2ماه آینده خسارت‌ها پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵ 09 October 2023

به گزارش تابناک اردبیل، ناصر یارمحمدیان اظهار کرد: تاکنون در سراسر کشور خسارت بیش از ۵ هزار واحد مسکونی را که شامل ۷ استان می‌شود را پرداخت کرده‌ایم و در فاز جدیدی که ارزیابی شده ۸ استان ثبت حادثه و خسارت کردند و استان اردبیل هم جز این ۸ استان است.

وی افزود: تاکنون خسارات این ۸ استان شامل ۱۹ هزار مورد می‌شود که این ۱۹ هزار مورد را درحال ارزیابی هستیم و طی ۲ ماه آینده به مرحله پرداخت خواهد رسید و همچنین تا الان ۷۰۳ مورد ثبت حادثه داشتیم که به ارزیاب ارجاع شده و درحال ارزیابی است که این عدد مدام در حال افزایش هست.

معاون فنی بیمه‌ای صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان کشور بیان کرد: حوادثی که مربوط به سال‌های گذشته از سال ۱۴۰۰ هست و حوادث و خسارت‌های ذیل آن حادثه در سامانه ثبت شود ما آمادگی داریم که در کمترین زمان ممکن با انجام ارزیابی مبالغ پرداخت شود که بر اساس قانون سقف پرداخت ما برای مناطق شهری ۳۱ میلیون تومان و برای مناطق روستایی حدود ۲۵ میلیون تومان هست که این مبالغ با حق بیمه‌ای که مالکین از طریق قبوض برق پرداخت می‌کنند بسته به خسارتی که رخ می‌دهد پرداخت می‌شود.

یارمحمدیان تصریح کرد: متاسفانه یک مشکلی وجود دارد که برخی از روستا‌ها از کنتور مشترک استفاده می‌کنند. یعنی یک کنتور مجموعه‌ای از تعداد خانوار‌ها را برق رسانی می‌کند که ما بر اساس قانون امکان پرداخت بیش از یک کنتور را نداریم و درخواستی که از مجموعه توانیر داشتیم، این بود که هرچه زودتر حق تفکیک انشعاب‌های برق را انجام بدهد تا ما بتوانیم بر اساس قانون به واحد‌های آسیب دیده پرداخت خسارت را انجام بدهیم.

وی ادامه داد: مشکلات دیگری وجود دارد که مثلا ممکن هست کنتور برق نامشخص باشد یا کنتور برق توسط سیل از دسترس خارج شده باشد یا حتی اعداد مربوط به شماره اشتراک یا شماره کنتور ناخوانا باشد و ما در تلاشیم که ارزیاب بتواند این مشکلات را با مکاتبه و همچنین مذاکره با مالکین دهیار یا فرماندار رفع کند و اینجا همکاری توانیر را می‌طلبد که هم بحث تفکیک انشعاب را انجام و هم بحث مشکلات ناشی از کنتور را رفع کند.

عضو هیات عامل و معاون فنی بیمه‌ای صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان کشور بیان کرد: حوادث طبیعی باعث خسارت به خانوار‌ها می‌شود که با قانون جدیدی که درباره تاسیس صندوق بیمه حوادث ساختمان صورت گرفته این صندوق وظیفه پوشش ریسک و تامین ریسک ناشی از حوادث طبیعی به ساختمان‌های مسکونی را دارد که بر اساس قانون، حق بیمه در قبوض برق درج می‌شود و پرداخت خسارت توسط صندوق بر اساس سقف‌هایی که وجود دارد پرداخت می‌شود.

وی تشریح کرد: امیدواریم برای سال ۱۴۰۳ بتوانیم سقف پرداختمان را به ۱۰۰میلیون تومان افزایش بدهیم تا بتواند خسارت‌های بیشتری را تحت پوشش قرار بدهد که این موضوع نیازمند تصویب در مجلس است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار