پارادوکس نگاه در حاشیه رودخانه شهر؛
تابناک: اینکه یکی تبریک میگوید ناشی از اتفاقی خوب درشهر است یا پای تعارف در میان است و اینکه یکی دیگر روبروی آن دیگری نشسته و از یک اتفاق نگران کننده درپس شادی مردم حرف میزند ومیگوید به هر چیز مرتب و خوبی باید شک کرد،آیا گوشه ای از یک ماجرای ناگفته است؟!
کد خبر: ۱۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹ 07 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان، امروز شورای شهر اصفهان صدای پای آب را به گوش میرساند.

دو عضو شورای شهر طی تذکراتی راجب به وضعیت زاینده رود و بازگشایی زاینده رود سخنانی را ایراد کردند کهالبته یکی از آنها صحبت خود را با تبریک و "احسنت" در باب باز شدن زاینده رود آغاز کرد و دیگری با نگرانی از این مسئله!.

البته آن تبریک در جای خود پسندیده و این نگرانی هم در شان خود قابل تامل و بررسی است.

کریم داوودی صبح امروز در جلسه علنی شواری اسلامی شهر اصفهان ضمن ابراز خشنودی از جاری شدن آب در زاینده رود در هفته‌های گذشته گفت: جاری شدن آب در زاینده رود نه تنها به بهبود وضعیت کشاورزی در استان اصفهان کمک می‌کند بلکه شرایط مناسبی را نیز برای پر شدن چاه‌های سطحی فراهم خواهد کرد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای مصوبه 9 ماده‌ای شورای عالی آب افزود: مسئولان بايد مطالعه و اجرای انتقال آب به فلات مرکزی را آغاز کرده و برای انتقال آب از سرچشمه‌‌‌ها به ویژه رودخانه‌هاي سمیرم به دیگر استان‌ها نیز چاره‌ای بیندیشد، این در حالی است که باید تدابیر ویژه‌ای برای کنترل برداشت آب از سرچشمه تا انتها صورت گیرد.

اما آنچه در مقدمه حرفهای داوودی آورده شد درست نقطه مقابل حرف های عضوی از شورا بود که روبروی وی نشسته بود و با این جمله که "نسبت به جاری شدن آب در زاینده رود نباید احساس خوبی داشت"، گفت: به صورت کلی در این كشور باید به هر چیز خوب و مرتبی شک کرد و به جای اینکه ندای "آفرین" و "احسنت" بر سر مسائل مختلف سر بدهند باید با نگاهی دقیق‌تر و موشکافانه‌تر به مسائل نگاه کنند.

عدنان زادهوش با تاکید بر اینکه آب اصفهان از سمیرم خارج می‌شود، تصریح کرد: رسانه‌ها و مسئولان اصفهان باید بسیار بیش از این زرنگ و هشیار باشند و فریب شرایط مقطعی و ظاهری را نخورند.

اگر این حرف های داوودی همان ماجرای انتقال آب از سمیرم به رفسنجان یعنی طرح سولگان باشد که استاندار اصفهان در واکنش به این طرح پیشتر از لغو این طرح سخن گفته و اظهار داشته بود این طرح سال ها پیش منقضی شده و ردیف اعتباری در بودجه ندارد.

حال اگر پای پروژه ای دیگر و انتقال های اضافه از سمیرم در میان باشد که خود موضوع دیگری است که باید به ابعاد و جزئیات آن از سوی همین اعضای شورا بیان شود البته اگر این موضوع در محدوده کاری آنها باشد!.

حال با این اوصاف اگر واقعا درپس شادی ایجاد شده برای مردم در اثر باز شدن زاینده رود پشت پرده ای نگران کننده و به قول زادهوش" شک برانگیز" وجود دارد باید از سوی افرادی که این مسئله را مطرح می کنند اطلاعات دقیق تر نیز عنوان شود تا مردم بدانند دقیقا به ازای جاری شدن حق شان در شهر چه چیزی را از دست داده یا خواهند داد یا موضوع آنگونه که بیان شده هم نیست و باز هم پای اطلاعات نادرست وسط است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار