مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت :برای این پروژه در کنار شرکت کیسون سه شرکت دیگر (نارنجستان، دژ دیس سپاهان و آرش آرمه) انتخاب شده اند که پس از طی مراحل قانونی و اعتبار سنجی، پروژه بین 4 پیمانکار تقسیم شده است.
کد خبر: ۱۱۳۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱ 12 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،حمید انعامی درحاشیه جلسه شورای مسکن استان افزود: یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین زیرساخت‌های طرح اقدام ملی مسکن استان مرکزی از محل صندوق ملی مسکن تخصیص یافته است.
وی بیان کرد: مدیران استان نسبت به زمان دریافت این اعتبارات دقت لازم را داشته باشند چون مجموعه این اقدامات، پایه برای گرفتن اعتبارات آتی است.

ایشان اظهار داشت:141هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی ثبت نام کردند که از این تعداد 40 هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناسایی شدند.
انعامی در خصوص پروژه 8100 واحدی اراک گفت: برای این پروژه در کنار شرکت کیسون سه شرکت دیگر (نارنجستان، دژ دیس سپاهان و آرش آرمه) انتخاب شده اند که پس از طی مراحل قانونی و اعتبار سنجی، پروژه بین 4 پیمانکار تقسیم شده است.
وی گفت: در حال حاضر ساخت 2392 واحد در اختیار کیسون، 1560 واحد در اختیار نارنجستان، 832 واحد در اختیار شرکت دژدیس سپاهان و 2400 واحد در اختیار شرکت آرش آرمه است که باید ظرف زمانی مشخص پروژه را تکمیل کنند.

فرزاد مخلص الائمه نیز افزود:استفاده از زمین‌های داخل شهرها، موجب خواهد شد تا امکانات زیرساختی به سهولت برای واحدهای مسکونی تامین و از افزایش هزینه جلوگیری شود.

وی در ادامه بیان کرد: بانک‌ها در پرداخت وام به متقاضیان طرح اقدام ملی تلاش کنند، تا تامین اعتبار در این بخش دچار وقفه نشود.

استاندار مرکزی گفت: انتظار است بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی در ساخت واحدهای مسکونی تلاش بیشتری انجام دهد تا سرعت در پرداخت تسهیلات منجر به واگذاری منازل مسکونی به متقاضیان شود.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه بانک‌ها در اعتبارسنجی شتاب کنند، بیان کرد: در این مقوله برخی بانک‌ها اقدامات موثری داشته‌اند، اما برخی از بانک‌ها هم در اجرای طرح اقدام ملی مسکن همراهی لازم را ندارند.

مدیرعامل شرکت عمران جدید امیرکبیر نیز گفت: در شهر مهاجران یک هزار و ۲۰۰ واحد قرارداد منعقد شده و ۷۰۰ واحد قرار داد آن منتظر اعتبار سنجی بانک است.

سعید میرزائی افزود: در شهر جدید امیر کبیر نیز یک‌هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی قرار داد بسته شده و پیمانکار در انتظار اعتبار سنجی بانک است.

وی بیان کرد: پنج هزار واحد مسکونی در مهاجران برای پرداخت وام از بانک ملت برای متقاضیان کار به سرعت درحال انجام است.

مدیرعامل شرکت عمران جدید امیرکبیر گفت: برای ساخت واحدهای مسکونی به شکل صنعتی ساز، نیاز به پیش پرداخت به پیمانکار وجود دارد و لازم است سازگار مناسب برای پیمانکار پیش بینی شود زیرا واحدهای صنعتی ساز، یک ساله به متقاضیان واگذار می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار