هرگونه فعالیت«خارج از مهلت مقرر قانونی»کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در فضای حقیقی ومجازی، توسط نهادهای ذیربط رصد و بررسی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹ 14 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، هرگونه فعالیت «خارج از مهلت مقرر قانونی» کاندیدا‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی در فضای حقیقی ومجازی، توسط نهاد‌های ذیربط رصد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، خلیل رضائی رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان استان بوشهر، با تأکید بر رعایت قانونمندی و التزام عملی به قانون توسط نامزد‌های انتخاباتی و هواداران اظهار داشت: افرادی که داوطلب ورود به قوه مقننه جهت وضع قوانین و مقررات هستند، بایستی خود را ملزم به رعایت مُرّ قانون دانسته و به هیچ عنوان از مقررات و ضوابط عدول نکنند.

وی افزود: به استناد ماده ۷۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی «هرگونه تبلیغات انتخاباتی خارج از مهلت مقرر قانونی»، توسط نهاد‌های ذی صلاح و در چهارچوب قوانین، بررسی و گزارش آن به شورای نگهبان و مراجع قضائی ارسال می‌شود. مهلت فعالیت تبلیغات انتخاباتی، هشت روز قبل از روز اخذ رأی بوده و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

رضایی در خصوص نحوه تبلیغات در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در ایام تبلیغات قانونی، خاطر‌نشان کرد: در ماده ۷۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به صراحت آمده است که هر نامزد می‌تواند یک ستاد انتخاباتی مجازی به صورت تارنمای اینترنتی داشته باشد و موظف است نشانی و مشخصات دقیق درگاه و همچنین مسؤول آن را به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه و هیأت استانی بررسی تبلیغات اعلام نماید.

رئیس هیأت نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر ادامه داد: اخیراً شاهد فعالیت‌های انتخاباتی توسط برخی از متقاضیان پیش ثبت‌نام در فضای مجازی هستیم که «قطعا خلاف قانون» بوده و «تخلف انتخاباتی» محسوب و از جمله مصادیق «تبلیغات خارج از مهلت مقرر قانونی» محسوب می‌شود و قطعاً دستگاه‌های ذیربط ضمن رصد دقیق این تخلفات، اقدامات قانونی لازم را انجام خواهند داد.

وی یادآور شد: هیأت‌های نظارت منصوب شورای نگهبان در استان و شهرستان‌ها نیز به عنوان چشم بینای نظام در انتخابات، وظایف قانونی خود را در قبال قانون‌گریزان انجام خواهند داد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار