طرح آبیاری هوشمند در بیش از ۷۰ هکتار از زمین‌های دشت امامزاده مختار بویراحمد اجرا شد.
کد خبر: ۱۱۳۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۶ 15 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل جهاد کشاورزی استان از اجرای طرح آبیاری هوشمند در بیش از ۷۰ هکتار از زمین‌های دشت امامزاده مختار بویراحمد به عنوان جدیدترین تکنولوژی آبیاری خبر داد و گفت: آبیاری زیر سطحی و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه آبیاری از دیگر اهداف این سازمان برای بازدهی آبیاری در استان است.
معتمدی پور، ارتقای بازدهی آبیاری را اصلی‌ترین وظیفه این سازمان دانست و افزود: برای سال ۱۴۰۲ طرح‌های متعددی در حوزه آب و خاک اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح آبیاری هوشمند ابزار‌های دقیق سنجش در مراتع و زمین‌های کشاورزی نصب می‌شود ادامه داد: با این روش به طور دقیق مشخص می‌شود گیاه چه زمانی و به چه مقدار آب نیاز دارد.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان گفت: افزایش امنیت غذایی، کشاورزی علمی در مزارع سراسر استان، آبیاری زیرسطحی و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه آبیاری از دیگر اهداف جدی این سازمان است.
وی در ادامه از کشاورزان خواست با بازدید از این طرح‌ها و مشاهده مزایای اجرای آن به توسعه اجرای طرح‌های هوشمند در بخش کشاورزی استان کمک کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هم گفت: طرح آبیاری هوشمند با هدف ورود علم به بخش کشاورزی و افزایش بهره‌وری در بیش از ۷۰ هکتار از زمین‌های موقوفه امامزاده مختار اجرا می‌شود.
حجه الاسلام نصیرالاسلامی با بیان اینکه این طرح با مشارکت این اداره و شرکت دانش بنیان اجرا می‌شود افزود: تا پیش از این زمین‌ها به صورت دیم کشت می‌شد که حاصل مطلوبی برای کشاورزان نداشت.
آقای وفاپور کارشناس هم گفت: طرح آبیاری تحت فشار و هوشمند از سال ۱۳۹۴ در بیش از ۷۰۰ هکتار از زمین‌های استان کلید خورد و تاکنون در بیش از ۴۵۰ هکتار اجرایی شده است.
وی افزود: در این مرحله طرح آبیاری هوشمند با شیوه‌های جدیدتر در بیش از ۷۰ هکتار از زمین‌های دشت مختار بویراحمد آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار