معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌جنوبی گفت: به‌مناسبت 15 اکتبر روز جهانی هنر، نمایشگاه هنرهای تجسمی و سفال و سرامیک در باغ و عمارت جهانی اکبریه افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۳۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳ 15 October 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حسنعلی فولادی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌جنوبی امروز در حاشیه نمایشگاه هنر‌های تجسمی و سفال و سرامیک افتتاح بیان کرد: همزمان با روز جهانی هنر نمایشگاهی از آثار هنرمندان رشته صنایع‌دستی و هنر‌های تجسمی، با حضور تعدادی از صنعتگران و پیشکسوتان حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان در محل نگارخانه سرو باغ جهانی اکبریه افتتاح شد.

وی افزود: در این نمایشگاه ۵۰۰ اثر در رشته‌های سفال و سرامیک، لعاب سنتی، پتینه‌کاری، منبت، نقاشی رنگ روغن آثارهنری و صنایع دستی صنعتگران شهرستان بیرجند مجتبی جانفدا، فرنوش معصومی و حمیرا زراعی به مدت ۷ روز به نمایش گذاشته شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: این نمایشگاه از ۲۲ مهر ماه تا ۲۸ مهر ماه در محل نگارخانه سرو باغ و عمارت جهانی اکبریه بیرجند دایر خواهد بود.

فولادی با اشاره به اینکه معرفی تولیدات صنایع‌دستی از جمله رسالت‌های معاونت صنایع‌دستی است، درخشش و مشارکت گرم و پرشور صنعتگران را در نمایشگاه‌های سراسری و بین المللی آرزو کرد.

وی همچنین صنعتگران را به حضور و مشارکت در نمایشگاه سراسری که به زودی با حضور همه استان‌های کشور در استان خراسان جنوبی برگزاری خواهد شد، دعوت کرد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار