فرماندار رودسر
مراسم اختتامیه چهل و ششمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در رودسر برگزار گردید
کد خبر: ۱۱۳۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۲ 16 October 2023

رودسر یکی از شهرستان‌های معنوی و مذهبی استرودسر یکی از شهرستان‌های معنوی و مذهبی استرودسر یکی از شهرستان‌های معنوی و مذهبی استرودسر یکی از شهرستان‌های معنوی و مذهبی استرودسر یکی از شهرستان‌های معنوی و مذهبی استرودسر یکی از شهرستان‌های معنوی و مذهبی استرودسر یکی از شهرستان‌های معنوی و مذهبی استرودسر یکی از شهرستان‌های معنوی و مذهبی استرودسر یکی از شهرستان‌های معنوی و مذهبی استرودسر یکی از شهرستان‌های معنوی و مذهبی استرودسر یکی از شهرستان‌های معنوی و مذهبی استرودسر یکی از شهرستان‌های معنوی و مذهبی استرودسر یکی از شهرستان‌های معنوی و مذهبی استرودسر یکی از شهرستان‌های معنوی و مذهبی استرودسر یکی از شهرستان‌های معنوی و مذهبی استرودسر یکی از شهرستان‌های معنوی و مذهبی است

️به گزارش خبرنگارتابناک گیلان از رودسر؛ دکتر محمدحیدری فرماندار شهرستان رودسر در مراسم اختتامیه چهل و ششمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم که صبح یکشنبه در مسجدا شهدا موقوفه مرحومه طالب زاده رودسر برگزار گردید با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت اظهار کرد: اگر امروز در جهان اسلام آواژه ایران اسلامی و جبهه مقاومت در جهان طنین انداز شده و لرزه بر اندام رژیم صهیونیستی و استکبار انداخته بیانگر دگرگونی و تغییر در تاریخ و نظم نوین جهانی است.
️وی خودباوری و اتکا به خدا باعث پیروزی‌های پی در پی جبهه مقاومت و درهم شکستن کابوس اقتدار و قدرت رژیم صهیونیستی را در هم بشکنند، افزود: امروز همه صهیونیست و استکبار جهانی درمانده‌اند که این اتفاق مهم چگونه رقم خورده و این غافلگیری چیزی جز اراده الهی و تمسک به نور قرآن نیست که فقط متعلق به کسانی است که از این ظرفیت الهی استفاده کنند.
️وی با بیان اینکه رودسر یکی از شهرستان های مهم و استراتژیک و راهبردی در سطح مذهبی و معنوی استان گیلان است، گفت: رودسر از نظر پایه مذهبی یکی از شهرستان‌های معنوی و مذهبی است که امروز ما میراث‌دار این فرهنگ غنی هستیم که بایستی این میراث گران‌بها را برای آیندگان به خوبی تبلیغ کنیم.
️آیت‌الله فلاحتی: قرآن کتاب انسان ساز است
️نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه قرآن کتاب آدم ساز است ارتباطمان را با این کتاب محکم کنیم، گفت: کسی که با قرآن، نماز ،مسجد و عالم در ارتباط است ساخته می‌شود و به سعادت می‌رسد.
️حجت الاسلام رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه هر چه از زمان نزول قرآن در طول تاریخ می‌گذرد بیشتر از محجوریت خارج می شود، اظهار کرد: گرچه امروز دشمن همه ابزار خود را بکار گرفته تا این کتاب خدا از نظر مردم دور بماند اما برعکس امروز ملت‌ها بیشتر جذب آن شده‌اند.
️وی با بیان اینکه قرآن روز به روز در میان ملت‌ها بیشتر نفوذ می‌کند، افزود: عمق عناد دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی اینجا هویدا می‌شود که همه قوای خود را جمع کردند و به جنگ کشور ما، سلام و قرآن آمدند و همجمه‌های مختلف اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی براه انداختند تا اسلام در بین ملت‌ها نفود نکند.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه به لطف قرآن و اسلام امروز انقلاب اسلامی قلب‌های ملت‌ها را فتح کرده است، تصریح کرد: قران در طول بیش از ۱۴۵۰ سال پیش که بر پیامبر خدا نازل شد از حملات انسان‌های وحشی و هوا پرست مصون نبوده اما خدا خواست تا در امان بماند و برخلاف کتاب انجیل و تورات که مورد تحریف زمان قرار گرفتن حتی یک آیه‌اش جابجا نشد.
️به گفته وی نسل امروز انقلاب اسلامی پس از ۱۴۵۰ سال بیش از هر زمان دیگر گرایش به قرآن دارند و محو این کتاب شده‌اند که نشان‌دهنده این است که قرآن کتاب ماندگار است چه دیگران بخواهند و چه نخواهند.
فلاحتی با اشاره به اینکه قرآن متضمن سه امر اساسی است که منوط به مانوس بودن با این کتاب است، افزود: از گذشتگان هر چه بخواهیم در قرآن بیان شده، هر آنچه در زندگی به آن نیازمندیم و هر آنچه در آینده قرار است رخ بدهد آگاه می‌کند.
️نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به تأکید قرآن در خصوص توجه به همسایه و نیازمندان گفت: پیامبر به امام حسن (ع) و امام حسین (ع) فرموده قرآن حق بزرگی دارد آن را نصب‌العین قرار دهید و اجازه ندهید دیگران از شما سبقت بگیرند و شما از قرآن فاصله داشته باشید.
️وی با بیان اینکه قرآن کتاب آدم ساز است ارتباطمان را با این کتاب محکم کنیم، گفت: کسی که با قرآن، نماز، مسجد و عالم در ارتباط است ساخته می‌شود و به سعادت می‌رسد بنابراین در راستای احیای کتاب خدا و گسترش آن تلاش کنید و مروج آن باشید.
️راه‌یابی ۲۳ نفر در مسابقات مقدماتی قرآن کریم در کشور
️حجت الاسلام ستار علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان نیز در ادامه با بیا اینکه چهل و ششمین دوره مسابقات استانی گیلان با نام شهدای هفته دولت که در شهرستان رودسر برگزار شد، اظهار کرد: تعداد ۱۳۹ نفر از متسابقین در این دوره شرکت کردند که ۲۳ نفر از این تعداد ۱۱ نفر از بانوان و ۱۲ از برادران به مسابقات مقدماتی کشوری راه یافتند که این دوره در خراسان شمالی برگزار می‌شود.
️علیزاده با بیان اینکه امسال حضور خواهران در مسابقات قرآنی سه برابر بود، افزود: گیلان در حوزه حافظ قرآن ۳۰ قاری برجسته با رتبه بین المللی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار