معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ؛
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیان داشت : ۱۰ باب داروخانه بیمارستانی در سطح استان و تعدادی داروخانه روستایی به صورت اقماری مشغول خدمات رسانی به بیماران هستند.
کد خبر: ۱۱۳۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ 17 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ دشتی اظهار داشت : تعداد ۲ اداره "مکمل های سنتی" و "شیرخشک ها" همچنین اداره تجهیزات پزشکی و واحد "مبارزه با کالای سلامت محور" نیز در این معاونت برای خدمت به مردم فعالیت دارند.

وی گفت : کل استان دارای ۴۲ مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر است که از این میزان تعداد ۱۹ مرکز در شهر ایلام قرار دارد و از طریق مدیریت نظارت بر دارو و مواد مخدر خدمات دارویی مناسب به آنها ارائه می شود.

دشتی افزود : بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال حجم بدهی دارو و تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی به پیمانکاران و به تبع بدهی پیمانکاران نسبت به شرکت‌های پخش دارو است.

وی ادامه داد : دانشگاه علوم پزشکی مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال طلب از سازمان های بیمه گر دارد و یکی از عمده مشکلات دانشگاه علوم پزشکی عدم پرداخت بموقع سازمان های بیمه گر است که همین امر باعث ایجاد مشکل در ارائه خدمات مطلوب به بیماران می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیان داشت : در استان ایلام تعداد ۱۰ تا ۱۲ شرکت خصوصی پخش دارو وجود دارد

وی مطرح کرد : برخی از بیماران بر روی یک برند خاص برای مصرف تأکید دارند اما برنامه وزارت بهداشت این نیست که همه برندها را تهیه کند و وقتی یک برند خاص وارد کشور می شود قطعاً سهم هر استان مشخص است و بیماران لزوما نباید فقط از یک برند خاص استفاده کنند.

دشتی گفت : داروساز داروخانه مکلف است طبق ساعات تعیین شده در پروانه مسئولیت فنی خود در داروخانه حضور داشته باشدو نسخه پیچی در زمان عدم حضور مسئول فنی داروخانه نیز تخلف است.

وی ادامه داد : بازدید و بازرسی از داروخانه ها و شرکت های پخش در سال جاری بصورت مستمر صورت می گیرد./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار