استاندار اصفهان گفت: افرادی که منجر به نارسایی‌ در بازار مسکن می‌شوند سلب صلاحیت شوند.
کد خبر: ۱۱۳۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸ 19 October 2023

استاندار در سومین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان مهمترین و مؤثرترین عامل در تورم را «قیمت مسکن» دانست که در معیشت خانوار تأثیر مستقیم دارد.

سید رضا مرتضوی افزود: در جلسه کنترل تورم استان مقرر شد بر سه محور آسیب شناسی تولید مسکن، نظارت، ارزیابی و بازدید میدانی از عملکرد مشاوران املاک و استفاده از ظرفیت خانه‌های خالی کارویژه‌ای تعریف و در صورت نیاز به صورت هفتگی جلسه تشکیل و هر سه محور مورد بررسی قرار بگیرد.

استاندار اصفهان ادامه داد: انتظار می‌رود در شهرستان‌ها با تشکیل گشت‌هایی که در گذشته مقرر شده بود به صورت مستمر نظارت بر دفاتر مشاور املاک صورت بگیرد و برای لحظه‌ای این بازار رها نشود.

وی اضافه کرد: فرمانداران می‌گویند در تعیین قیمت مسکن ممکن است نتوانیم ورود کنیم؛ اما برای کنترل بازار لازم است در این حوزه نیز ورود شود.

آقای مرتضوی ادامه داد: دادستان استان نیز با قاطعیت بر این موضوعات اهتمام دارد و حمایت می‌کند لذا با جدیت به این حوزه ورود کنید، مسیر دادستانی برای پیگیری و حمایت از این امور هموار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان هم در این نشست گفت: در محور اول این کارگروه، ساماندهی مشاوران املاک نقش موثری در عرضه و تقاضا و قیمت گذاری دارند.
مهران زینلیان افزود: با نظارت دستگاه‌های مختلف تعداد زیادی از این مشاوران املاکی که تخلف داشتند اعمال قانون شدند.
وی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌ها در معاملات املاک انجام شده هولوگرام گذاری روی قولنامه‌های خرید و فروش بوده گفت: شناسایی ۹۱۷ خانه خالی در ۲ ماه گذشته در شهر اصفهان از دیگر محور‌های این کارگروه بود
زینلیان افزود: پیش بینی میشود ۵۰۰ هزار خانه خالی در استان اصفهان موجود باشد و به مرور آن‌ها شناسایی می‌شود.
وی گفت: ارایه تسهیلات بانکی از دیگر موارد مطرح شده در این کارگروه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار