شهردار اردبیل گفت: افکار و اندیشه‌ها اصلاح نشود کار عمرانی بی‌نتیجه است.
کد خبر: ۱۱۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲ 17 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان عصر امروز در دیدار با معاونان و مشاوران شهرداری اردبیل با بیان اینکه تاکید می‌کنم مسیر بزرگراه عمرانی از خیابان فرهنگ و توجه به مسائل اجتماعی می‌گذرد و نباید در این زمینه غفلتی انجام شود، اظهار کرد: همه باید در مسیر تحقق اهداف توسعه اجتماعی و فرهنگی به عنوان زیربنای حرکت تأثیرگذار در حوزه شهر و شهرداری تلاش کنند.

وی ضرورت انجام یک سری اقدامات اساسی و پایه از سوی شهرداری اردبیل را خاطر نشان کرد و گفت: علاوه بر انجام تصمیماتی مبنی بر به سرانجام رساندن طرح‌های زیربنایی در سطح شهر، به توسعه و انجام کارهای بیشتری از جنس فرهنگی و اجتماعی در اداره امور این شهر مصمم هستیم.

شهردار اردبیل با اشاره به شکل‌گیری شهرداری‌ها بر پایه اقدامات صرفاً خدماتی در ایران تصریح کرد: معتقدم اگر خدمات ارائه شده از سوی شهرداری توأم با نگاه فرهنگی و توسعه اجتماعی باشد، به یقین مقبولیت کارهای عمرانی نیز افزایش می‌یابد.

احداث تفکر بر احداث راه و ساختمان ارجحیت دارد

لطف‌اللهیان با ارجح دانستن «احداث تفکر» بر احداث طرح‌های مختلف روبنایی در امورات شهر بیان کرد: هر چند لازمه فعالیت در شهرداری‌ها انجام کارهای عمرانی است اما کارهای عمرانی باید پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد و اگر توسعه عمرانی با نگاه توسعه اجتماعی همراه نباشد، نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

وی تأکید کرد: اگر شهروندان یک شهر هم به لحاظ فرهنگی و هم به لحاظ جسمانی سالم باشند کارهای عمرانی و خدماتی هم در آن شهر جوابگو است بنابراین شهرداری را باید به سمتی سوق دهیم که با اهمیت‌بخشی به حوزه سلامت عمومی، به نهادی با پایه فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود.

شهردار اردبیل، حرکت در سمت و سوی توسعه اجتماعی شهر را معیاری برای انتخاب مدیران و معاونان شهرداری عنوان کرد و ادامه داد: دغدغه افراد منتخب برای پست‌های مدیریتی در مجموعه شهرداری اردبیل خدمت به شهر و شهروندان بوده و تخصص، تجربه و پاک‌دستی آنها نشانگر حسن نیت این همکاران در قبال مسائل شهر و شهروندان است.

وی انجام یک سری اصلاحات زیربنایی و پایه‌ای در شهرداری اردبیل را از اولویت برنامه‌های خود بیان کرد و گفت: در این سه ماه گذشته از زمان قبول مسئولیتم در سمت شهردار اردبیل، سعی کردم سیستم را از هرگونه حاشیه به دور نگه دارم و در راستای مستحکم‌تر کردن جایگاه و پایگاه شهرداری گام بردارم.

لطف‌اللهیان انجام اقداماتی در جهت رفع مشکلات پیش روی برخی طرح‌های عمرانی و مشارکتی شهرداری و نتایج مثبت آن را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در مجموعه شهرداری اردبیل در مدت زمان سه ماه گذشته بیان کرد.

شهردار اردبیل اضافه کرد: هر چند هنوز برخی دغدغه‌ها در ارتباط با نیروی انسانی و منابع درآمدی شهرداری پا برجاست اما با اعمال تدابیر لازم و تلاش همکاران توانستیم مجموعه شهرداری را به مرحله پایداری و ثبات برسانیم.

وی با اذعان به نهایی شدن طرح تعریض پل نادری (هوایی) و طرح پل ایستگاه سرعین اظهار کرد: پروژه تعریض پل هوایی نادری در آستانه انتخاب پیمانکار بوده، پل ایستگاه سرعین - میدان قدس نیز در مرحله تعیین مشارکت‌کننده است و جلساتی نیز به منظور عملیاتی کردن اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهرک نیایش برگزار کرده‌ایم.

لطف‌اللهیان از عملیاتی شدن طرح‌های بی‌سابقه در مجتمع گردشگری دریاچه شورابیل خبر داد و گفت: در جلساتی که در ارتباط با منطقه گردشگری شورابیل برگزار شده، تصمیمات بسیار منطقی انجام شده که هم اکنون نیز کارهای بسیار مهمی در ارتباط با این دریاچه در حال شکل‌گیری است.

وی در پایان متذکر شد: اگر اقدامات در حال انجام در دریاچه شورابیل به نتیجه برسد تأثیر شگرفی در بخش‌های مختلف این دریاچه از جمله رینگ دور دریاچه، کمپ، پارکینگ، نحوه مدیریت و ساختار کلی دریاچه ایجاد می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار