کد خبر: ۱۱۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵ 17 October 2015

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه 60 درصد نیروهای تخصصی آموزش دیده در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند، گفت: برخی از افرادی که آموزش آن‌ها به اشتغال ختم نمی‌شود به سبب مشکلات بانکی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، کوروش پرند در نشست امضای تفاهم‌نامه سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان انرژی‌های نو ایران(سانا) که امروز با حضور معاون وزیر نیرو در سازمان تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای برگزار شد، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های کشور استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است که در برنامه‌های پنجم و ششم توسعه به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین نکات استفاده از این انرژی‌ها بحث آموزش و توسعه نیروی انسانی در این زمینه است، افزود:‌ در مراکز آموزش فنی و حرفه‌‌ای که 700 مرکز دولتی و 14000 مرکز آموزشگاه خصوصی در کشور وجود دارد، در مرحله نخست مراکز دولتی می توانند تولیدکننده انرژی نو در حوزه برق و خورشیدی و سولار باشند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در صورتی که این مراکز تولیدکننده، آموزش‌دهنده نیز باشند، می‌تواند در کشور این امر توسعه یابد.

وی بیان کرد: از جمله اقداماتی که در کشور انجام شده و با تجدید این تفاهم‌نامه در کشور ادامه می‌دهیم، استانداردهای آموزشی شغل و شایستگی در حوزه‌های انرژی‌های نو و تجدیدپذیر طراحی شده و نتیجه آن شغل‌های جدیدی بوده که ایجاد شده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: در حال حاضر در حوزه انرژی خورشیدی، سولار، باد، زیست توده و سایر انرژی‌های نو و تجدیدپذیر این اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای کار این حوزه پس از آموزش تخصصی 60 درصد آن‌ها وارد بازار کار می‌شوند، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه اشتغال به چند دسته تقسیم می‌شوند که برخی افرادی که آموزش می‌بینند خود شاغل بوده و برای ارتقا بهره‌وری نیروی کار هستند.

پرند افزود: برخی تحت آموزش‌های عمومی قرار می‌گیرند که از این 2 دسته انتظار نمی‌رود به اشتغال ختم شود، اما برخی به صورت تخصصی آموزش می‌بینند که در این زمینه به طور متوسط 60 درصد افراد وارد بازار کار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد:‌ بخشی از این افراد که به بازار کار ورود پیدا نمی‌کنند نیز به سبب مشکلات بانکی و اقتصادی است در غیر این صورت حدود 100 درصد نیروها در رشته‌های تخصصی به بازار کار وارد می‌شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حوزه بین‌المللی نیز اقداماتی انجام شده است، گفت: هم‌اکنون منطقه پذیرفته که سازمان فنی و حرفه‌ای نقش کانونی در منطقه دارد و برای عراق، اقلیم کردستان عراق، افغانستان، تاجیکستان و سایر کشورها در این مرکز تربیت مربی اتفاق می‌افتد و فعالیتی کنسرسیومی است که میان ایران و کشورهای مختلف انجام می‌شود.

وی با اشاره به آزمون‌ها و مدارک بین‌المللی، اظهار داشت: یکی از استراتژی‌های وزارت تعاون و رفاه اجتماعی اعزام نیروی کار به خارج از کشور است که به معنای خروج فیزیکی نیست و به این صورت است که مربیان ما به سطحی برسند و مدارکی کسب کنند که شرکت‌های بین‌المللی آن‌ها قبول کرده و وارد فضای کاری کنند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان انرژی‌های نو ایران و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیز بر این اساس انجام می‌شود که مدارک بین‌المللی به افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند اعطا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار