دادستان کرمانشاه:
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اشاره به برخورد شدید با تغییر کاربری‌های غیرمجاز و تصرف اراضی ملی و طبیعی در استان کرمانشاه گفت: همه دستگاه‌های ذیربط باید در این امر همکاری داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۳۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴ 30 October 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، حمیدرضا کریمی با تأکید بر ضرورت حفاظت از اراضی و منابع ملی، دولتی و خسارات ناشی از تصرفات غیرقانونی، اظهارکرد: در این راستا، پیشگیری از وقوع ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهرها، تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تصرف و تخریب اراضی ملی، تجاوز به حریم راه از طریق ساخت و ساز غیرمجاز، بهره‌برداری غیرمجاز از منابع آب زیر زمینی از طریق حفر چاه‌های غیرمجاز و تجاوز به حریم رودخانه‌ها باید به شکل جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در صورت مشاهده و یا وصول گزارشی مبنی بر وقوع هر کدام از این جرائم، دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط باید با بسیج تمام امکانات و اقدام به موقع نسبت به جلوگیری و مقابله با آن اقدام کنند.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین احکام قطعی اجرا نشده مربوط به تغییر غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها و تصرف عدوانی اراضی ملی مربوط به سال‌های گذشته توسط شعب اجرای احکام کیفری در دادسراها و حوزه قضائی بخش‌های تابعه استان احصاء و با صدور دستور قضائی اجرای سریع حکم آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: معاونین دادستان کرمانشاه و دادستان‌های شهرستان‌ها باید نسبت به اجرای کامل احکام قطعی به خصوص قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز، مسدود کردن چاه‌های آب غیرمجاز و رفع تصرفات اراضی رصد کاملی داشته باشند و در صورتی که موارد از عدم اجرای حکم گزارش شد، نسبت به تشکیل پرونده قضایی آن اقدام کنند.

کریمی عنوان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند شرکت گاز، توزیع برق، مخابرات و آب و فاضلاب باید از ارائه خدمات به افرادی که با تغییر کاربری اراضی و باغ‌ها و اراضی منابع طبیعی به صورت غیرقانونی اقدام به ساخت و ساز می‌کنند، خودداری کنند.

وی در پایان بر همکاری همه دستگاه‌های ذیربط استان کرمانشاه برای جلوگیری از تغییر کاربری ها و تصرف اراضی ملی و طبیعی تأکید کرد و گفت: نشست‌هایی به منظور تعامل و هماهنگی بیشتر این دستگاه‌ها و نیروی انتظامی با حضور نماینده دادستان تشکیل می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار