با نزدیک شدن به انتخابات مجلس مطرح شد:
شاخص‌های شهرستان شدن میاندورود چیست؟/ الان خیلی‌ها پشیمان شده‌اند/اگر 10 مهمان ببرید، فرمانداری میاندورود بودجه ندارد به آنها غذا بدهد/ تنها مرکز استانی که موزه و فرودگاه هم نداریم/ چرا در آن زمان که مسئولیت اجرایی در این شهر داشته‌اید سکوت اختیار کردید/ برخی فقط با نزاع و دروغ پردازی می‌خواهند به پیروزی برسند!!
کد خبر: ۱۱۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸ 17 October 2015

به گزارش تابناک مازندران، ماجرای کهنه و نخ نمای دعوای شهرها با یکدیگر در حالی در روزهای گذشته با اظهارات دو نماینده شورای اسلامی مرکز استان و شهرستان میاندورود تازه شد که گویی هنوز هم بی فایده بودن این تلاشها برای برخی مسئولان اثبات نشده است یا شاید فواید دیگری را دارد که جزء اهداف پنهان است.
دعوای شهرها بین بابل و ساری، غرب و شرق مازندران، بهشهر و گرگان در مورد مدیریت بر میانکاله، و برخی موارد مشابه در غرب استان در حالی هر چند ماه یک مرتبه بر زبان رانده می شود که اغلب هیچ اثری جز به حاشیه رفتن افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلی شهرها نداشته است.
در تازه ترین این اقدامات محمدی کیادهی عضو باسابقه اما تازه وارد شورای شهر ساری با نبش قبر موضوعی مربوط به پنج سال پیش، اصل تاسیس شهرستانی بنام میاندورود در شرق ساری را در گفتگو با یکی از رسانه ها زیر سوال برده است.
وی گفته میاندورود یک بخش پرجمعیت به حساب می‌آید. شما بیست روستای چهاردانگه را باید با هم جمع کنید تا بشود مثلا یکی از روستاهای میاندورود. به همین دلیل همیشه مورد توجه کاندیداهای مجلس و دیگر مسئولین بوده است. ولی مشخصا این عزیزان( هادی ابراهیمی معاون سیاسی امنیتی سابق استانداری، منصورعلی زارعی فرماندار سابق، علی اصغر یوسفنژاد نماینده سابق این حوزه و سید رمضان شجاعی کیاسری نماینده سابق و فعلی) مستقیما دخیل بودند.
از نظر بنده جدایی میاندورود و فرودگاه ساری که در دوره گذشته اتفاق افتاد یک اتفاق بسیار نامبارک و غیرکارشناسی بود و اگر در هر استانی غیر از مازندران به وقوع می‌پیوست مسائل طور دیگری شکل می‌گرفت. در مازندران در همه جا شروع کردند به تکه پاره کردن بخش‌ها و روستاها که به دلیل مسائل سیاسی و جناحی و رای جمع کردن نمایندگان به وقوع پیوست. آخرین روستای میاندورود با ساری پانزده دقیقه هم فاصله ندارد، مسائل سیاسی در این تصمیم دخالت داشته‌اند.
به هر حال این دوستان باید روزی بیایند بنشینند و با مردم مستقیما صحبت کنند و دلیل این تصمیم غیرکارشناسانه را توضیح دهند. خود بنده حاضرم نه به عنوان مناظره بلکه به عنوان یک شهروند یک طرف میز بنشینم حداقل از اینها سوال کنم. من به عنوان یک فرد چند پرسش ساده از این آقایان دارم که شاخص‌های شهرستان شدن میاندورود را برای من تشریح کنند. الان اما خیلی‌ها پشیمان شده‌اند. مانند دوره امام حسین(ع) که وقتی حضرت را شهید کردند تازه یک عده پشیمان شدند. الان با جرات به شما می‌گویم که در هیچ شاخصی میاندرود ارتقاء نداشته است. اگر همین الان ده تا مهمان ببرید، فرمانداری میاندرود بودجه ندارد به آنها غذا بدهد. کسی بیاید بگوید این دیگر چه فرمانداریی است چه شهرستان شدنی هست؟ از آن طرف این تصمیم نسنجیده یک سری تبعات سیاسی – اجتماعی هم داشت. تا دیروز می‌گفتیم تنها مرکز استانی که موزه نداریم الان باید بگوییم تنها مرکز استانی که فرودگاه هم نداریم. دامن زدن به بحث قومیت‌ها هم یکی دیگر از تبعات این تصمیم غیرکارشناسی شده است.
الان دعوای ساری و سورک هم به دعواهای دیگر داخل استان اضافه شده است.به همین دلایل بنده پیشنهاد  دادم که در دولت مطرح شود که میاندورود یا حداقل فرودگاه دوباره برگردد در موقعیت جغرافیایی شهرستان ساری و از اینکه برگردد هم کار سختی نیست. بسیاری از قوانین را داشتیم که ملغی شدند و دوباره برگشتند به حالت اول مانند تبدیل سازمان مدیریت و بودجه به معاونت ریاست جمهوری که دوباره به حالت گذشته برگشت و تغییراتی که در دادگاه‌های انقلاب و دادسراها ایجاد شد اما دوباره به حالت قبل برگشت. اگر این اتفاق بیافتد اتفاقا اکثر مردم میاندرود هم آمادگی این کار را دارند و حمایت و استقبال می‌کنند. نکته مهم این است که مسئله شهرستان شدن چند روستای چسبیده به ساری به نام میاندورود در یک محیط کارشناسی هنوز بحث نشده است. الان اگر یک شهروند یا یک جوان بخواهد دلیل این اتفاق را بداند راهی برای رسیدن به پاسخ و دریافت یک جواب قانع کننده وجود ندارد. بله اینکه شهرستان شد همه جا نوشته است اما اینکه چه قابلیت‌ها و چه دلایلی منطقی و قانونی داشت در هیچ کجا ذکر نشده است.
در طرف دیگر ماجرا نماینده ای از شورای شهر میاندورود واکنش به این اظهارات را ترجیح داده و خطاب به بیان داشت که بدانید خدمت به مردم شریف شهرستان میاندورود خیانت نبوده و نباید خدمت به این عظمت خیانت معرفی شود؟ شما و مسئولین ساروی خدمات شاخص خویش به بخش سابق میاندورود را بیان بفرمایید؟!
همکار محترم و عضو تازه وارد شورای عزیز شاید مشغله زیاد و یا فعالیت انتخاباتی به نفع شخص و یا اشخاص خاص شما را از توجه به این نکته که چه عواملی باعث می‌شود بخشی از شهروندان یک شهرستان خواستار استقرار فرمانداری و ارتقاء آن به شهرستان می‌شوند غافل گردانیده است؟
فقط یک نکته را با قاطعیت بیان کنم، به‌طور قطع جدایی خواهی از روی هوس نیست بلکه از روی جبر است، محروم کردن بخشی از جامعه از حقوق اساسی آن باعث نابودی فرهنگ، اقتصاد، کشاورزی و .... آنها می‌شود.
تنها راه بیرون رفت همان است که خواستار جدایی و ارتقاء محل زندگی خود شوند. معلوم نیست چرا شما در هر محفل و مجالی و برخی همکاران محترمتان در شورای شهر ساری که اکنون داعیه دار نمایندگی مردم این شهرستان و شهرستان ساری در دوره آتی مجلس شورای اسلامی هستند در جلسات انتخاباتی خویش در شهرستان ساری جداسازی منطقه میاندورود و ایجاد فرمانداری در منطقه میاندورود را به نام پروژه خیانت به مردم معرفی می‌کنید؟ مگر نه اینکه ایجاد ادارات و نهادهای مستقل در یک شهرستان موجب سهولت در خدمت رسانی به مردم می‌شود؟ مگر به غیر از این است که ایجاد شهرستان میاندورود موجب شده است که بودجه مستقلی جهت خدمات رسانی به عمران و آبادانی شهرستان در دستور کار دولت و استانداری و نمایندگان مجلس قرار بگیرد؟
شما هم می‌دانید تشکیل فرمانداری مستقل موجب خدمت رسانی بهتر به مردم می‌شود که حق شهروندان است تا از خدمات و امکانات مناسب بهره‌مند شوند و به راحت‌ترین شیوه و طریق ممکنه نیازها و امورات خود رابرطرف سازند، شما و همکارانتان نیز بر این مقوله واقفید که درگذشته پیرامون اختصاص اعتبارات به شهرستان میاندورود و یا بخش سابق میاندورود مسئولین استانی و شهرستانی نگاه ویژه‌ای نداشتنند و حق مردم ادا نشده بود.
ایجاد شهرستان میاندورود به مرکزیت شهر سورک از حقوق مردم بوده است که نظام آن را به مردم اهدا کرد و هدف از آن بهره‌برداری از اعتبارات و مدیریت بر منابع بوده است و هر فردی چه دکتر یوسف نژاد و چه دکتر شجاعی و چه هر فرد دیگری که برای استقلال و اقتدار منطقه میاندورود تلاش کرده است، خدمت بزرگی به مردم مظلوم این دیار نموده که مردم میاندورود به پاس این خدمت بزرگ جبران زحمات خواهند داشت. 
آقای کیادهی و شما همکاران محترم شورای شهر ساری که مدعی کرسی مجلس هستید، بدون تعصب و بدون پیش فرض‌های ذهنی خودتان مطالعه کنید و ببینید دلیل وجودی شهرستان میاندورود چه بوده است. بروید مطالعه و تحقیق کنید تا بدانید وفاق ملی چیست؟ وفاق منطقه‌ای چیست؟ حتما به نتیجه خواهید رسید، قبلا هم گفتم و باز هم تاکید میکنم: " ما میاندورودی‌ها و سورکی‌ها چشم تنگ نیستیم، همه برای هم و با هم هستیم، نیازی به تفرقه‌اندازی نیست. سیاه روی باد آنکس که با کردار نادرست خود به وحدت بین مردم آسیب میزند. مردم ما با نزاع میانه‌ای ندارند و اینکه برخی فقط با نزاع و دروغ پردازی می‌خواهند به پیروزی برسند، این در واقع بی‌هنری است. " بدانید همه ما متعلق به مازندران هستیم و بایسته و شایسته که عزت و اعتبار ما در گرو خدمت به مردم باشد نه بازی‌های سیاسی که باعث شود ما از شرح وظایف قانونی خود غافل شویم. تا چند سال دیگر به دنبال بازی با این سوژه اجتماعی خواهید بود؟ باور داشته باشید مردم به دنبال این بازی‌های سیاسی نیستند چرا که بسیاری از مردم ساری در میاندورود زمین دارند و بسیاری از میاندورودی‌ها در ادارات مرکز استان مشغول به کار هستند و این تعامل و ارتباط حتی با جداسازی جغرافیایی این دو قطع نمی‌شود.
اما این سوأل را از شما داریم که اگر شما واقعاً نسبت به این مسئله معترض و ناراحتید چرا در آن زمان که مسئولیت اجرایی در این شهر داشته‌اید سکوت اختیار کردید؟ چرا همکاران شما و مدعیان حال حاضر مجلس در نشست‌های انتخاباتی خود در شهرستان میاندورود جدایی را حق میاندورود و در جلسات شهرستان ساری آن را خیانت معرفی می‌کنند؟
این بیانات در شرایطی به زبان رانده شده که مساله تاسیس شهرستان میاندورود و مرتبط بودن فرودگاه دشت ناز به مرکز استان از نظر تقسیمات سیاسی کشوری تمام شده است و حال باید دید افرادی که هر کدام وابستگی خاص به کاندیداهای نزدیک به خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارند تا چه زمانی برای زیر سوال بردن کاندیدای رقیب و تقویت موضع و کارکرد نامزد مورد حمایت خود در انتخابات پیش رو دست به اقدامات تبلیغاتی در پوشش دعواهای علی اصغری و جنگ زرگری می زنند.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار